خبرهای داغ:
همزمان با صبح تاسوعای حسینی، همایش «العطش» برای ششمین سال متوالی در ۵ نقطه شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۱۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، حسن نبوی زاده دبیر آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل گفت: همزمان با صبح تاسوعای حسینی، همایش العطش برای ششمین سال متوالی در ۵ نقطه شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.
وی افزود: این همایش ها به صورت همزمان در مرکز هیئت سقایی مسجد جامع قاضی آران و بیدگل،امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) آران و بیدگل، مرکز هیئت فاطمیون ابوزیدآباد، مرکز هیئت رزمندگان اسلام حسین آباد کویر، هیئت علی بن موسی الرضا(ع)محمدآباد مرکزی برگزار خواهد شد.
 دبیر آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به پیش بینی حضور بیش از یک هزار کودک ۴ تا ۹ ساله در این همایش گفت: به هر یک از کودکان شرکت کننده در این همایش لباس فرم عربی، چفیه، پیشانی بند و کاسه تحویل می شود.
 نبوی زاده افزود: سخنران این همایش حجت الاسلام حمید بحر کاظمی استاد مرکز تربیت مربی کودکان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خواهد بود و در ادامه دکلمه خوانی و مدیحه سرایی کودکان خواهد بود.
 
دبیر آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: همایش العطش عزاداری صرف نیست، بلکه از درون روح عاشورا سیمای ایستادگی، ایثار، گذشت و فداکاری و مقاومت را به تصویر می کشد و حرکتی نمادین و کودکانه برای بیان مظلومیت کودکان حاضر در واقعه عظیم کربلاست که راویان زنده ای شدند تا پیام مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) را برای غایبان این واقعه جانسوز روایت کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها