قوچانی در مراسم هفته دفاع مقدس حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) شاهرود گفت: ما امروز رویش های فراوانی با توجه به فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس داریم که شهید حججی نمونه ای از این رویش های اثرگذار در جامعه است که جامعه امروز ما را تکان داد و سبب اتحاد ملی شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۰۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا قوچانی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، امام جمعه، بخشدار بسطام، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان و مردم همیشه درصحنه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به میزبانی پایگاه امام محمد باقر (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) در مسجد سجادیه شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ماه محرم اظهار کرد: رزمندگان ما دوران دفاع مقدس با اقتدا به فرهنگ عاشورای حسینی در جبهه‌ها حضور یافته و جانفشانی کردند.
وی افزود: فرهنگ حسینی سبب شد تا رزمندگان ما با دستان خالی در برابر دشمنان بایستند و آن حماسه‌ها را خلق کنند که با معادلات و محاسبات دنیوی هیچکدام از آن‌ها قابل تحقق نبود چرا که دشمن ما تا دندان مسلح بود و امکانات ما محدود.
قوچانی خاطر نشان کرد: تمام دنیا به جنگ ما برخاسته بودند و ما تنها بودیم، اما قدرت ایمان و توکل و رهبری‌های امام راحل ما را در برابر شرق و غرب عالم پیروز کرد و وعده الهی در نصرت مستضعفین جهان بروز ظهور نمود.
وی با بیان اینکه به فرمود: ه رهبر انقلاب دوران دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی این انقلاب است تصریح کرد: دوران دفاع مقدس مظهر شکوفایی استعداد‌های جوانان کم سن و سال ما بود و از این دریا هرچه استخراج کنیم باز ظرفیت دارد و باید بدان توجه نماییم.
کارشناس ارشد مسائل سیاسی کشور گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمان خواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است.
وی بیان کرد: در یک کلام می‌توان اینگونه عنوان کرد هشت سال دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن‌ها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد.
فرمانده اسبق سپاه شمالغرب تهران بزرگ با بیان اینکه جنگ کار پیچیده‌ای است افزود: مدیریت جنگ و فرماندهی جنگ، کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای است، این کار را جوان‌های نورس ما در بسیاری از بخش‌ها انجام می‌دادند، این تدبیر، این حکمت، چیز بسیار شگفت آوری است.
وی با تاکید بر حفظ این دستاورد‌ها و نشر آن در بستر جامعه گفت: امروز ما نیز به فرهنگ دفاع مقدس داریم و ما باید از این گنج‌ها و ظرفیت‌های آن برای شکوفایی و پیشرفت استفاده نماییم.
قوچانی با بیان اینکه دشمنان تلاششان امروز تغییر در رفتار و الگوی جامعه است عنوان کرد: باید تلاش کنیم الگو و تفکر حسینی و دفاع مقدس در جامعه روز به روز ترویج و تعمیق پیدا کند و نسل جوان ما آشنا شوند.
وی با اشاره به شهید حججی گفت: ما امروز رویش‌های فراوانی با توجه به فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس داریم که شهید حججی نمونه‌ای از این رویش‌های اثرگذار در جامعه است که جامعه امروز ما را تکان داد و سبب اتحاد ملی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها