خبرهای داغ:
عمادی رئیس دانشگاه آزاد اردستان افزود: با توجه به مصرف بی رویه آب در کشور و همچنین اردستان با هماهنگی فرمانداری اردستان همایش منابع آبی یک روزه در دانشگاه آزاد اسلامی اردستان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۹۲۵۷۸۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان ، جلیل عمادی عصر امروز در جلسه همایش کنترل منابع آب در محل دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به وجود سه رشته منابع آب، کشاورزی، آبخیز داری و عمران این دانشگاه اقدام به برگزاری همایش کنترل آب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع رشته های آبی از اساتید مجرب و خبره برخوردار بوده و در خصوص تسهیلات تکمیلی هم موردی ندارد که در حال حاضر ۱۰ نفر در رشته ارشد آبی مشعول به تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به مصرف بی رویه آب در کشور و همچنین اردستان با هماهنگی فرمانداری اردستان همایش منابع آبی یک روزه در دانشگاه آزاد اسلامی اردستان در حال برگزاری است.

عمادی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آمار۱۱ میلیارد متر مکعب آب در کشور مصرف می شود که حجمی بسیار عظیمی است، تصریح کرد: اگر بتوانیم همایش  هایی برگزار کنیم  و در قالب فرهنگ سازی با توجه به شروع سال تحصیلی دانشگاه و مدارس برای دانشجویان و دانش آموزان می تواند بسیار مفید باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اردستان همچنین یادآوری کرد: اینگونه همایش ها می تواند آگاه سازی برای کل مردم باشد و گوشه ای از مشکلات کشور را برطرف کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردستان برای کنترل منابع آبی و مصرف بهینه از آب ساخت پکیچ فاضلاب را انجام داده که با استقبال خوبی مواجه شده  و می تواند آب پساب های کارخانه ها  را برای مصارف کشاورزی تبدیل کند که قابلیت ساخت دستگاه مورد اشاره را در حال حاضر داریم.

عمادی یکی دیگر از کارهای کنترل آب در دانشگاه ازاد را کشت گیاهان داروئی نام برد که با اقلیم اردستان همخوانی داشته و آب بسیار کمی را دارد که با استفاده از کارشناسان کشاورزی این امر در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اردستان همچنین تصریح کرد: یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد گلخانه  بوده که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تولید ثروت از علم این دانشگاه توانسته از طریق دانش بنیان کردن گلخانه و تولید گل در استان نمونه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها