همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر نماز خانه سپاه شهرستان سراوان بر گزار شد
کد خبر: ۸۹۲۵۶۶۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان؛ مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر با حضور امام جمعه شهرستان، جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه شهرستان، رزمندگان، آزادگان، خانواده شهدا و بسیجیان در نمازخانه سپاه شهرستان سراوان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در این همایش امت اسلامی را از بهترین امت‌ها به دلیل انجام فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در راستای به کمال رسیدن بشر برشمرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) از چهره‌های برجسته تاریخ اسلام و الگو تمامی مسلمین جهان هستند که برای احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح انحراف در دین مبین اسلام که توسط یزدیان در آن دوران ایجاد شده بود، قیام کردند.
وی ادامه داد: امام حسین (ع)، از نظر شیعیان امام معصوم و به اعتقاد اهل سنت چهره‌ای برجسته، نورانی، دوست داشتنی و عالم است که این چهره تمام هستی و خانواده خود را برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر داده است.
امام جمعه شهرستان سراوان ضمن مهم برشمردن احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: اگر این دو فریضه مهم فراموش شود، جامعه به سمت تباهی، فساد، ظلم، فحشا و ستم کشیده می‌شود.
حجت اسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: برخی در دنیای اسلام دانسته و یا از از روی ناآگاهی و یا برای بدست آوردن مقام و منصب، منکرات را به جای معروفات ترویج می‌دهند که می‌طلبد معروفات و منکرات را به طور دقیق به اقشار مختلف جامعه بشناسانیم.
وی اتحاد و وحدت را از مهم‌ترین معروفات در جامعه برشمرد و اذعان داشت: افترا و جدایی نیز از مهم‌ترین منکرات در جامعه است که باید برای گسترش این عوامل در جامعه تلاش و اتحاد، همبستگی و وحدت در جامعه تبلیغ شود.

سرهنگ پاسدار ناظری جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و در سایه مجاهدت‌های بی شائبه حضرت امام و پشتیبانی‌های روحانیون و ملت شریف ایران، به پیروزی رسید که جهان را در آستانه تغییر شگرف قرار داد.
وی افزود: برای اولین بار ابرقدرت‌های شرق و غرب در آن زمان که همواره باهم در تنازع بودند، برای حمایت از صدام خبیث همتراز شدند تا اسلامی را که در ایران در حال پایه گذاری بود را نابود کنند.
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دفاع مقدس در مقیاس جهانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۲۸ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، اما دشمن با تغییر تاکتیک و سیاست جنگ‌های دیگری را علیه ملت ایران انجام داده است که بار‌ها مقام معظم رهبری از جنگ‌های جدید با عنوان‌هایی همچون تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم هشدار داده اند.
سرهنگ ناظری اضافه کرد: جنگی که عراق به کشور ما تحمیل کرد مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین جنگ در طول تاریخ بشریت محسوب می‌شود که در تاریخ جهان به ثبت رسیده است به دلیل اینکه دلاور مردان ایرانی ۲ هزار و ۸۸۷ روز مقابل رژیم بعث عراق مقاومت کردند.
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس دارای عظمت، شکوه و جلال است و هم اکنون شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دانشگاه‌های بزرگ جهان در حال تدریس هستند چرا که با تکیه بر ایمان الهی، فرهنگ مقاومت را گسترش دادند.
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در ادامه یکی از اهداف دشمن را عدم بازگو رشادت ها، شجاعت‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان دانست چرا که باید با آگاهی از این هدف دشمن، سلحشوری ها، جوانمردی‌ها و شجاعت‌های رزمندگان و شهدا را برای آیندگان بازگو کنیم.
سرهنگ ناظری رشد و پیشرفت کشور در همه ابعاد، توان موشکی و پهبادی ایران، توانمندی‌ها در زمینه نانو، تکنولوژی، بهداشت، دارویی و سایبری را از جمله دستاورد‌های دفاع مقدس برای کشور برشمرد.
در پایان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده آن‌ها با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
ارسال نظرات