تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهید حججی، جلوه‌ای از عاشورای حسینی است
کد خبر: ۸۹۲۵۶۵۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم وداع با شهید محسن حججی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: امروز در حضور زائر بی‌سر، در محضر دل‌هایی که نام و یاد حسین(ع) دارد، چشم‌هایی که برای ابی‌عبدالله گریان است و امروز به یار جوان دلداده ابی‌عبدالله الحسین ادای احترام می‌کند، حضور داریم.

وی افزود: دلدادگی او را مشاهده کردید که عشق، انتخاب راه و پیام او برای همگان روشن است، شهید حججی یکی از جلوه‌های عاشورای حسینی است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آنچه از سخنان و گفته‌های انبیا از آدم تا خادم وجود دارد و آنچه در تاریخ وجود دارد، نام ابی‌عبدالله(ع)، یاد کربلا و سخن از عاشورا در کلمات نورانی و پیام‌های آنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از گریه کنندگان عزای سیدالشهدا (ع)، امام سجاد (ع) هستند و در زیارت ناحیه مقدسه نیز برای امام حسین(ع) اشک ریخته شده، ابراز کرد: همواره زیارت عاشورا بخوانید؛ در همه زمان‌ها برای ارتباط با عاشورا، بهترین عبادات نماز و بهترین رکن سجده بر تربت ایشان است.

رئیسی با تأکید بر اینکه عاشورا رمز بقای دین و اجرای احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: تلاش کردند عاشورا در عاشورا بماند، اما بزرگان دین تلاش کردند که عاشورا زنده بماند؛ عاشورا برای آن است که ظلم، ستم و تجاوز در عالم پا نگیرد و دلدادگان به دین اجازه تجاوز به دین از سوی مستکبران را ندهند.

وی افزود: عاشورا برای آن است که فریاد استغاثه اباعبدالله موجب بیداری همگان شود؛ عاشورا قلب تپنده تاریخ اسلام، تشیع و خاستگاه تولد شهادت و جهاد است، زیرا مکتب الهام‌بخش به آزادمردان و آزاد زنان برای مبارزه با زورگویان عالم است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز جاهلیت مدرن و به قولی جاهلیت ثانی قصد دارد آثار عقل، تدبر و انسانیت را محو کند، تصریح کرد: در مقابل این جاهلیت، خون‌های مطهر مثل خون‌های شهیدان دفاع مقدس بیدارگری می‌کنند که باعث شدند بیداری اسلامی و جهل زدایی شود و مسلمانان هویت خود را بازیافتند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مستکبران به دنبال این هستند تا جاهلیت مدرن، اخلاق، افکار و اعمال جاهلی را بر دنیا مسلط کنند، گفت: جاهلیت مدرن با سوارشدن بر جهل و نادانی و بی‌اطلاعی افراد، از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند تا کشور‌های اسلامی از انسانیت، اخلاق و مظاهر انسانی بهره‌مند نباشند.

رئیسی گفت: امروز با برافراشته شدن پرچم اسلام، عاشورایی و حسینی زیستن به همه دنیا نشان داده شده است، اما برای این راه توطئه‌های بسیاری کردند؛ اگر شهید حججی‌ها، مدافعین حرم و مردم سوریه و لبنان نبودند امروز باید در مهران و کرمانشاه در مقابل داعش می‌جنگیدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقتدای بصیرت آفرین ما، معادلات منطقه را رصد کرد و با رهبری و تصمیم به‌موقع خود، داعش را در همان‌جا زمین‌گیر کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب گفته‌اند شهید حججی برای ما حجت شده است، گفت: حججی، حجت خدا برای دلدادگی و سر دادگی در راه خدا شد، حجت خدا شد برای نشان دادن قساوت و شقاوت دشمنان خدا و حجت خدا برای هوشیاری مسلمانان، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی.

وی ادامه داد: او برای حاکمیت حق و زدوده شدن باطل و برای امتداد جریان عاشورا، یعنی برای آنکه به ما بگوید کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست، حجت شد.

وی با خطاب قرار دادن شهید گفت: شهید حججی! تو و یارانت بازی دشمن را خوب به هم زدید، تو نماینده همه شهدا هستی و عطر بهشتی شهادت را در بین مردم کشور پراکنده ساختی و دل همه را بردی؛ تو یک طوفان ملی از شور و شعور را با آمدنت در کشور ایجاد کردی؛ تو رمز وحدت همه سلایق شدی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد:امروز بچه‌های ما در عالم افتخار آفریدند، نشان دادند از هیچ‌چیز هراس ندارند و به همه دنیا نشان دادند ایران به برکت جوانان عاشورایی شکست‌ناپذیر است.

وی خطاب به مسؤولان گفت: تمام گره‌ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به دست جوانان و همین مردم قابل باز شدن است، بیگانگان تاکنون هیچ گرهی از مشکلات ما نگشودند و هرچه گره باز شود به دست همین مردم است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها