فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه نباید مغفول بماند، گفت: امروز تلاش دشمنان تغییر اعتقادات و سبک زندگی جوانان جامعه اسلامی است که باید با فعالیت جهادی در عرصه فرهنگی در سطح کشور نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۴۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

فعالیت‌های فرهنگی در جامعه نباید مغفول بماندسرهنگ محمود بداغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ اظهار داشت: پایگاه فرهنگی علیصدر در ایام تابستان در راستای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران با غرفه های متنوع شامل غرفه شهداء، غرفه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و غرفه کودک در علیصدر فعالیت کرد.

وی با اشاره به فعالیت چهار طلبه و روحانی بسیجی در این پایگاه فرهنگی تصریح کرد: در غرفه شهداء کتب و محصولات فرهنگی با تخفیف ویژه عرضه و همچنین کلیپ صوتی در مورد شهداء در داخل غرفه پخش می شد، غرفه دوم غرفه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شرعی و همچنین پخش کلیپ های معرفتی، بصیرتی و بیانات رهبری در مجتمع بود.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ ادامه داد: غرفه دیگر نیز ویژه کودکان و نونهالان بود که در این غرفه نقاشی های طراحی شده دارای مفاهیم اسلامی توسط مخاطبین نقاشی و «برنامه قرآن بخوان، جایزه بگیر» و همچنین ایستگاه شعر کودکانه برای آنها اجراء شد و همچنین کلیپ های تصویری برای کودکان به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: اقامه نمازظهر و عصر در داخل نمازخانه مجتمع علیصدر و اقامه نماز مغرب و عشاء درمحوطه مجتمع به صورت جماعت و بیان احادیث ازدیگر برنامه های تاثیرگذار با هدف بالا بردن روحیه معنوی درگردشگران بود که این امر منجر به ترویج فرهنگ نماز در جامعه خواهد شد.

بداغی برپایی ایستگاه آشنایی مسافران خارجی با دین مبین اسلام، ایستگاه صلواتی در مناسبت های ملی مذهبی و ایستگاه صلواتی آب‌جوش به صورت دائمی و همچنین برگزاری مسابقات هیجان انگیز را از دیگر برنامه های این پایگاه فرهنگی در مجتمع علیصدر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق توطئه دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کرد، افزود: امروز تلاش دشمنان تغییر اعتقادات و سبک زندگی جوانان جامعه اسلامی است که باید با فعالیت جهادی در عرصه فرهنگی در سطح کشور نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ هدف از ایجاد غرفه‌ها در پایگاه فرهنگی علیصدر را تزریق فرهنگ سالم در جامعه دانست و با اشاره به مخاطبین مختلف پایگاه فرهنگی علیصدر از جمله توریست های خارجی گفت: امیدواریم با تکیه بر ظرفیت این غرفه ها توانسته باشیم اقدامات مطلوبی را در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی انجام داده باشیم.

وی بیان داشت: فعالیت‌های فرهنگی در جامعه نباید مغفول بماند و در این عرصه هر چقدر هم کار کنیم باز هم جا دارد و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مقوله فرهنگ در جامعه مثل هوای سالم است و اگر هوای جامعه سالم باشد به راحتی می شود در آن نفس کشید.

بداغی با اشاره به ایجاد غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی، گفت: با توجه به نیازها و شبهات معرفتی و دینی موجود، جامعه به وجود این گونه مکان‌ها برای برطرف کردن شبهات نیاز دارند و با توجه به این امر مهم وجود این غرفه ها ضرورت می یابد.

وی در پایان یادآور شد: این غرفه ها همه روزه در ایام تابستان آماده خدمت رسانی به گردشگران و توریست بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات