امام جمعه شهرستان باخرز بیان داشت: بازگشت پیکر این شهید عزیز، خود بهترین جواب به یاوه‌گویی‌های دشمن بود و این یعنی اینکه شهدا به موقع می‌روند و در بهترین زمان هم برمی‌گردند.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۴۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی امجدی زاده در چهارمین یادواره شهدای گمنام شهرستان باخرز که با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان در مسجد جامع امام علی (ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: شهید به دلیل معامله‌ای که با خدا کرده است، به بالاترین مقام نزد پروردگار متعال رسیده است.
 
وی گفت: ما باید معامله با خدا را از شهدا یاد بگیریم، چرا که شهدا در هر موقعیت و فراز و نشیبی، حق را به خوبی تشخیص داد و بر مبنای رضای خدا، جان خود را در راه دفاع از حق فدا کردند.

وی به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و افزود: نکته مهم در برگزاری محافل یادبود شهدا، الگو گیری از شهدای ایثارگر و فداکار و اجرای این الگو در عرصه زندگی است وگرنه شهدا نیازی به برگزاری این مراسم‌ها ندارند، چراکه آن‌ها میهمان مطلق پروردگار متعال هستند و این ما هستیم که نیاز به نشستن در یادواره‌های شهدا داریم تا خط دفاع از ارزش‌ها را گم نکنیم.

امام جمعه شهرستان باخرز به بازگشت پیکر مطهر شهید حججی اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا ذوب در راه خدا شدند و به مقامی رسیدند که در تصور ما نمیگنجد. مثل شهید حججی که چنان عزتی گرفت که همه دنیا از این شهید بزرگوار حرف می‌زنند و مایه سربلندی جوانان ایرانی شد.
 
وی ادامه داد: پیکر شهید حججی در زمانی به کشور بازگشت که دشمن در سازمان ملل علیه نظام جمهوری اسلامی سخن گفت و بازگشت پیکر این شهید عزیز، خود بهترین جواب به یاوه‌گویی‌های دشمن بود و این یعنی اینکه شهدا به موقع می‌روند و در بهترین زمان هم برمیگردند.

در سوم مهر ماه ۹۲، شهرستان باخرز شاهد تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس بود که این شهدا در عملیات‌های، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۵ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح کشف شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها