خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در استان گفت: این نماز با هماهنگی که بین دستگاه‌های استان انجام‌شده در خیابان‌های اصلی شهر و امامزادگان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۷۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد خامه یار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در استان اظهار داشت: این نماز با هماهنگی که بین دستگاه‌های استان انجام‌شده در خیابان‌های اصلی شهر و امامزادگان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به‌صورت مستقیم از صداوسیمای استان قم پخش می‌شود، افزود: با مسئولان آستان مقدسه و نیروی انتظامی جلساتی را داشتیم و در این رابطه هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است، همچنین شهرداری قم نیز تبلیغات محیطی را از امروز آغاز خواهد کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد: تمهیدات لازم در امامزادگان سید علی، سید معصوم و امامزاده جمال برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اندیشیده شده است همچنین به‌اندازه کافی ائمه جماعات در محل‌های تعیین‌شده برای اقامه نماز جماعت در این روز مستقر هستند.

خامه یار به حضور بانوان برای اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: مسجد مدرسه آیت‌الله گلپایگانی و شبستان مسجد امام حسن عسکری(ع) برای اقامه نماز جماعت بانوان در این روز در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه در 16 نقطه استان نماز جماعت در این روز برپا خواهد شد، ادامه داد: در برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا بیش از 150 نفر از یاوران نماز کمک خواهند کرد، همچنین نماز جماعت در پایگاه‌های درمان نیز برگزار و بزرگ‌ترین نماز جماعت را در خیابان 19 دی خواهیم داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه سازمان انتقال خون در بلوار 15 خرداد و میدان روح‌الله ارائه خدمات خواهند داشت، ابراز کرد: هنگام اذان برنامه‌های عزاداری متوقف‌شده و هیئات مذهبی به اقامه نماز می‌پردازند،امید است این فرهنگ‌سازی در سایر استان‌ها و سراسر کشور انجام گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها