نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد

ولایت‌پذیری یکی از درس‌های بزرگ عاشورا

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ولایت‌پذیری را یکی از درس‌های بزرگ عاشورا دانست.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۶۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سوگواری ایام محرم که با حضور پاسدارن و پایوران ناحیه مقاومت بسیج اراک در حسینیه این ناحیه برگزار شد با تاکید بر اینکه اعتقادات و باورهای دینی ما ریشه در فلسفه عاشورا دارد، گفت: سزاوار است که در این ایام قیام عاشورا را بازخوانی کنیم تا بسنجیم که شرایط گذشته چه بوده و از چه عقبه‌هایی عبور کرده‌ایم.

وی افزود: حضرت امام حسین(ع) الگوی شیعیان، همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است‌؛ چراکه بزرگترین فلسفه شهادت امام حسین(ع) در این پیام که مرگ بهتر از زندگی ننگین است، خلاصه می‌شود و لذا نباید زیر ظلم رفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت ایران در ماه محرم فلسفه عزاداری را بر پایه تقدیم شهدای الهی، احیای امر اهل بیت(ع)، تعمیق محبت به اهل بیت(ع) و تبیین ابعاد مظلومیت سیدالشهدا و یارانش و اهداف نهضت حسینی و نحوه الگو گرفتن از عاشورا می پردازند.

آیت‌الله تلخابی تاکید کرد: واقعه عاشورا تاثیری بسیار عمیق در عرصه‌های اجتماعی و تاریخی برجا گذاشته که جوانان این جامعه می‌توانند از این رویداد درس اخلاص، مردانگی و دینداری بگیرند و بکوشند تا آزادگی امام حسین(ع) را زنده نگه دارند و از این مسیر خارج نشوند.

وی افزود: واقعه عاشورا سراسر زیبایی و عبرت است و پیروان امام حسین(ع) باید اهل تعقل، اهل صبر، وفادار و بابصیرت باشند و تفکر امام حسین(ع) باید در این مجالس جاری و ساری شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) شخصیتی بودند که تمام سعادت خود را در تبعیت از ولایت می‌دانست، تصریح کرد: برجسته‌ترین ویژگی‌های حضرت عباس(ع) ولایتمداری آن حضرت است که تا آخرین نفس از دین خدا حمایت کرد.

آیت‌الله تلخابی خاطرنشان کرد: ماه محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران افزایش یافته است باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار