خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ما در حوزه گفتمان‌سازی یا ورود نکردیم یا موفق نبودیم و امروز شاید زیاده‌روی در شعارسازی باعث شده که به اشتباهاتی در بحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دچار شویم و دوگانگی که برخی اوقات ممکن است طمع برای دشمنان ایجاد کند .
کد خبر: ۸۹۲۵۵۳۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

ما در حوزه گفتمان‌سازی ورود نکردیم/ نگاه انحصاری به دفاع مقدس باید تبدیل به یک نگاه کلی شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سردار مهدی ظفری امروز در همایش پرچم‌داران انقلاب و دفاع مقدس با تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه حضور در این جلسات که ذکر شهدا در آن است سعادت می‌خواهد، اظهار داشت: ردپای رزمندگان و شهدای ملایر را در هم جای دوران دفاع مقدس می‌توان دید .

وی با اشاره به اینکه بررسی علل جنگ نیاز به بررسی فلسفه جنگ جهانی اول و دوم دارد، گفت: در روایت داریم که وجود انسان تجلی وجود خدا است و خداوند در مسیر و عمق حرکت انسان ذخیره‌هایی قرار است که انسان منحرف نشود و 124 هزار پیغمبر فرستاده شده که انسان سالم به دست خدا برسد .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: انقلاب‌ها آسان شروع می‌شود، اما سخت ادامه پیدا می‌کنند و این یک قاعده کلی است؛ اگر خدا بخواهد کسی را بزرگ کند راه‌های بزرگی را به او نشان می‌دهد .

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا ما را با حزب و گروه و جریان نمی‌شناسد، گفت: امروز دشمن از دو جبهه با ما وارد جنگ شده است یکی تحریم و مسائل روزمره اجتماعی و دیگری اینکه می‌خواهد مردانگی، شجاعت و اخلاق را از ما بگیرد .

سردار ظفری با بیان اینکه چهار دهه از انقلاب می‌گذرد، گفت: دهه اول انقلاب کاملاً متفاوت با سه دهه بعد است و ما راهی نداریم که به گفتمان دهه اول انقلاب برگردیم.

وی ادامه داد: ما یک گفتمان و یک شعار داریم، تفاوت گفتمان و شعار در این است که شعار احساسات و هیجانات را ترویج می دهد اما گفتمان بر عقاید انسان‌ها اثرگذار است .

* امروز نیاز جامعه ما وحدت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: ما در حوزه گفتمان‌سازی یا ورود نکردیم یا موفق نبودیم و امروز شاید زیاده‌روی در شعارسازی باعث شده است که به اشتباهاتی در بحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دچار شویم و دوگانگی که برخی اوقات ممکن است طمع برای دشمنان ایجاد کند .

سردار ظفری با بیان نامه دختر 9 ساله‌ای که برای رزمندگان دوران دفاع مقدس فرستاده بود، گفت: ما چقدر از آن دوران فاصله گرفته‌ایم، دل‌های جوانان ما پاک است و ظرفیت‌های زیادی دارند؛ در زمان جنگ نیز اگر می‌خواستیم به آموزه‌های دشمن عمل کنیم به طور قطع سرنوشت جنگ چیزی غیر از وضعیت موجود بود .

وی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه پاک و نجیبی است، افزود: امروز وحدت نیاز جامعه ما است، نگاه انحصاری و ارزشی به دفاع مقدس باید تبدیل به یک نگاه کلی و جمعی شود ما می خواهیم حکومت اسلامی تشکیل بدهیم و باید دل جهانی داشته باشیم .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: بعد از حکومت‌های گوناگون امروز حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی را داریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی جزئی از حکومت اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی باید آنقدر انسان‌ها را به سعادتمند شدن سوق بدهد که همه دنیا یاد بگیرند و ببینند که پشت سر جمهوری اسلامی حرکت کنند .

سردار ظفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: افراد در جمهوری اسلامی ماموریت و رسالت دارند دست همه آدم‌های دنیا را بگیرند و به بهشت ببرند، امیدوارم ما نمادهای خوبی برای نسل های بعدی باشیم که راه را گم نکنند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات