خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

فرهنگ دفاع مقدس باید در جان و روح ملت رسوخ یافته و استوار بماند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس در جان و روح ملت آنچنان که رسوخ یافته استوار باقی بماند و برای این امرنیازمند این هستیم که الگوی ایثار و شهادت را به جامعه معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۳۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

فرهنگ دفاع مقدس باید در جان و روح ملت رسوخ یافته و استوار بماندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی خزاعی امروز در مراسم یاداوره شهدای فرهنگی ورزشکار و یادبود شهید «محسن حججی» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا اظهار داشت: با وجود نیاز جامعه امروز در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا متاسفانه برخی اظهار می کنند که بعد از سپری شدن  30 سال از جنگ ضرورتی  برای  برگزاری یادواره‌های شهدا  وجود ندارد و باید در جهان شعار صلح و صلح طلبی ایجاد شود.

وی  با بیان اینکه کسی منکر صلح در جهان نیست، افزود: واقعیت‌های جهان غیر از این است و صلح  در جهان واژه ای زیبا اما ناپیداست و آن چیزی که شاهد آن هستیم سلطه‌گری، ظلم، تجاوز و وحشی‌گری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تقابل بین حق و باطل و ظالم و مظلوم همواره در تاریخ وجود داشته است، گفت: در طول تاریخ نیز بحث صلح وجود داشته اما وقتی به دنیا می‌نگریم چه در گذشته و چه در دنیای امروز، صلح به عنوان یک آرمان بشری باقی مانده که امیدواریم روزی برسد  که با سلطه کامل حق و نابودی ظلم  بشریت در صلح جهانی به سر ببرد اما هم اینک در چنینی موقعیتی نیستیم.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب ما استکبارستیزی  و ضدیت با  ظلم و سلطه است، بیان کرد: از روز اول تشکیل انقلاب شعار ما «نه شرقی نه غربی»، برگرفته از پیام عاشورا «هیهات من الذله» بوده است.

خزاعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی  در صورت تغییر ماهیت باید از شعارهای خود دست بکشد و هم‌نوا با سلطه‌های جهانی شود، گفت: در چنین شرایطی باید در دایره تصمیمات کشورهای سلطه گر قرار گیرد.

* تغییر راهبرد دشمنان از سخت افزای به جنگ نرم

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی  تا زمانی که  ماهیت حقیقی خود را حفظ کرده و به آرمان‌های اول انقلاب پایبند باشد، دشمنی دشمنان با آن همچنان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بر سرآرمان‌های خود ایستادگی کنیم نیازمند آمادگی هستیم تا بتوانیم از خود دفاع و توان مقابله با دشمنان را نیز داشته باشیم و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، دفاعی و.. صاحب قدرت شویم.

وی عنوان کرد: در دنیایی که مبنای آن نه بر منطق و صلح عادلانه بلکه بر زور و سلطه پذیری و سلطه‌گری است، ملت‌هایی می‌توانند دوام داشته باشند که صاحب قدرت دفاعی باشند که این پیام قرآن و همان شعاری است که آرم سپاه پاسدران مزین به آن است که باید برای ترساندن و از بین بردن دشمن آماده باشیم تا قصد تجاوزگری نداشته باشد.

خزاعی با اشاره به دشمنی‌های چندین ساله آمریکا، اسرائیل و مرتجعین منطقه با بیان اینکه اگر دشمن می‌توانست ریشه انقلاب را بخشکاند لحظه ای در این کار درنگ نمی کرد، گفت: اگر تا به حال دشمن نتوانسته توفیقی حاصل و علیه انقلاب اقدامی انجام دهد نتیجه دفاعی است که در طول جنگ تحمیلی و 40 ساله انقلاب وجود داشته است.

وی با بیان اینکه شیوه  دشمنی دشمنان عوض شده و از سخت افزای به سمت جنگ نرم تغییر راهبرد داده‌اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم در این جنگ بر دشمن پیروز شویم باید آمادگی داشته باشیم به طوری که  یک روحیه ایثار و فداکاری در بین ملت ما راوج یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ملت خفته،  بی‌اراده، سست، تنبل و فاقد غیرت ملی و دینی توانایی دفاع از خود را ندارد، گفت:  باید فرهنگ دفاع مقدس در جان و روح ملت آنچنان  که رسوخ یافته استوار باقی بماند و برای این امرنیازمند این هستیم که الگوی ایثار و شهادت را به جامعه معرفی کنیم.

* یادواره‌های شهدا اقدامی موثر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را اقدامی موثر در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت دانست و بیان داشت: برگزاری یادواره‌ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد و مبارزه، صبر و استقامت است و صرفاً برای بیان یک احساس نیست گرچه آن هم ارزشمند است.

خزاعی با عنوان اینکه  بهترین الگو برای انتقال فرهنگ ایثارو شهادت و فرهنگ دفاع مقدس شهدا هستند، تاکید کرد: شهدا افرادی هستند  که بسیاری از ما توفیق هم نشینی با آنها را داشتیم و می‌توانیم با بیان خاطرات، عملکردها و سیره زندگی آنها فرهنگ ایثار را در جامعه ترویج  و روحیه ایثارگری را در جامعه زنده کنیم.

وی  شهدا را اهل تجارت دانست و یادآور شد: شهدا اهل تجارت هستند اما نه تجارت دنیایی، بلکه بالاتر از آن و تجارت واقعی و حقیقی که  در این نوع تجارت جانشان مایه تجارت، خریدار خداوند و نتیجه تجارت ماندگاری و بقا لست و همواره جاودان می مانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شهدا راه خود را آگاهانه و هوشمندانه انتخاب کردند، گفت: انتخاب آنها از سر هوس، احساس و مسائل عاطفی نبود بلکه از روی معرفت و تنها برای رضای خدا در این وادی قدم گذاشتند که این از وصیت نامه های آنها قابل استنباط است.

وی با اشاره به اینکه فهم و درک شهدا نیاز به شعوری فراتر از شعور ما دارد، بیان کرد:  لازمه فهم و درک شهدا مأنوس شدن با آنها است که خوشبختانه برای این امر آثار فراوانی باقی مانده است.

خزاعی  خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی محصول خون هزاران شهید است  که همگی آنها نظاره‌گر اعمال ما هستند و یادواره شهدا فرصتی است تا ما از زندگی این عزیزان درس بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار