صبحگاه مشترک نيروهاي‌ نظامي و انتظامي به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان میرجاوه برگزار شد
کد خبر: ۸۹۲۵۴۵۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان؛ صبح امروز صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده عملیات قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، فرمانده سپاه و مسئولین شهرستان در سپاه میرجاوه برگزار شد.
فرمانده سپاه شهرستان میرجاوه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای اسلام، اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای وحدت در سیستان و بلوچستان با وحدت و امنیت در این استان مرزی زندگی می‌کنیم.
سرهنگ پاسدار علیرضا کرد افزود: قیام امام حسین و واقعه عاشورا با گذشت هزار و ۵۰۰ سال همچنان زنده و پابرجاست و عشق امام حسین (ع) در قلوب شیعه و سنی موج می‌زند و اگر امروز مردم اهل تسنن میرجاوه در پذیرایی از زوار پاکستانی در مرز میرجاوه از شیعیان سبقت گرفته اند این بصیرت و شعور ناشی از عشق و ارادت به ابا عبدالله الحسین (ع) است.
وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: جوانان و رزمندگان با اقتدا به قیام امام حسین (ع) توانستند در مقابل صدام ایستادگی کنند و خاک جمهوری اسلامی ایران را در مدت یک سال و نیم از دشمن پس بگیرند و این روحیه شهادت طلبی و ایثار ناشی از عشق وتاسی به سرور و سالار شهیدان است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از فرهنگ عاشورایی نشات گرفته است، تاکید کرد: دشمنان هنوز به طرق مختلف به وسیله جنگ قومی و مذهبی همچنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند و قصد دارند در نقاط مرزی مانند سیستان و بلوچستان با تفرقه افکنی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازند، اما وحدت و بصیرت مردم ما مانع از تحقق اهداف دشمن در این استان شده است و مردم ما با عشق به سرور و سالار شهیدان در مقابل دشمنان ایستاده اند.
فرمانده عملیات قرارگاه قدس جنوب شرق کشور نیز در این مراسم بیان داشت: بزرگترین معجزه قرآن این است که این کتاب آسمانی تحریف پذیر نیست برخلاف سایر کتب آسمانی که مورد تحریف قرار گرفته اند امروز برخی قصد دارند دفاع مقدس را تحریف کنند و به گونه‌ای از دفاع مقدس سخن می‌گویند گویا ایران جنگ را آغاز کرده است در حالیکه مردم ما جنگ طلب نیستند و ما در مقابل دشمنانی ایستادیم که ۸ سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند.
سرهنگ صادق محمودی افزود: مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند این تحریفات را خنثی کند بصیرت است و بصیرت تنها سلاح در مقابل تهدیدات و تحریفات است، انسان باید بصیرت و شناخت داشته باشد تا بتواند توطئه دشمنان را بشناسد، جوانان در نقطه مرزی مرزبانان کشور هستند مرزبانان شیعه و سنی ما باید با بصیرت مراقب توطئه دشمنان انقلاب باشند چرا که دشمن با تفرقه افکنی سعی بر سلطه بر مسلمانان دارد و امروز استکبار جهانی داعش را برای تفرقه بین مسلمین و تخریب چهره اسلام علم کرده است.
وی با اشاره به برنامه دشمنان برای منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کرد: خاورمیانه ثروتمندترین منطقه جهان است و دشمنان برای تسلط بر این منطقه از حربه‌های مختلفی استفاده می‌کنند و از ثروت خود مسلمانان برای نابودی آن‌ها استفاده می‌کنند همانگونه که در کردستان از حربه قومیتی برای جدایی انداختن بین مسلمین استفاده می‌کند و در سوریه داعش را علیه مردم این کشور علم کرده است.
سرهنگ صادقی امنیت جمهوری اسلامی ایران را در وضعیت آشفته خاورمیانه، نعمتی بزرگ دانست و تاکید کرد: مردم باید قدردان امنیت موجود در کشور باشند در چند ماه گذشته ضربات محکمی به تروریست‌ها و اشرار منطقه وارد شد تا مردم استان در امنیت زندگی کننداز ابتدای سال تاکنون ۶ تیم تروریستی در کشور دستگیر و منهدم شده اند و این با عنایات خداوند، بصیرت مردم و تلاش مرزبانان ماست.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای شهرستان و آمران به معروف و ناهیان منکر شهرستان میرجاوه تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات