بدعت ها و انحراف ها در عزاداری ها آب در آسیاب دشمن ریختن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در آیین گشایش نمایشگاه از کربلای سرخ حسینی تا کربلای سبز با اشاره به ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در آیین های عزاداری حسینی گفت: ورود تحریف ها، بدعت ها و خرافات به مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) علاوه بر تضعیف چهره دین، در حقیقت آب ریختن در آسیاب دشمنان قسم خورده اسلام است.
کد خبر: ۸۹۲۵۴۴۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجا شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی بصیرت مراغه با اشاره وجود برخی انحرافات و بدعت ها در عزاداری امام حسین (ع) افزود: شبکه های بیگانه با سو استفاده از برخی بدعت ها در برگزاری عزاداری شیعیان به ویژه در ایام محرم، درصدد خدشه وارد کردن و تضعیف اهداف بزرگ و متعالی نهضت عاشورا در بین امت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: با برپایی نمایشگاه های فرهنگی و دینی که برگفته از منابع معتبر اسلامی و دینی بوده، می توان جلوه ای از واقعه عظیم و نهضت عظیم عاشورا را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: تاثیر معنوی چنین نمایشگاه هایی به دلیل به تصویر کشیدن صحنه هایی از عاشورا به مراتب تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطبان در برابر هجمه عظیم بدعت ها دارد.

وی گفت: هرگونه افراط، تفریط و تحریف عزاداری های ایام محرم نه تنها بیانگر عظمت سیره ائمه اطهار(ع) نبوده بلکه آسیب و ضربه سنگینی به دین مبین اسلام وارد می کند.

فرمانده پایگاه حضرت مسلم بن عقیل (ع) به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه فرهنگی و مذهبی در ایام محرم نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه با تبعیت از شعار "من انقلابی هستم" رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

عبداله کنعانی افزود: اجرای روضه به روایت تصویر، پیشگیری از بدعدت ها و انحرافات، آشنایی با  فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین در قالب جلوه های بصری، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، همچنین هر شب با حضور علمای این شهرستان، جلسات پرسش و پاسخ و جواب گویی به شبهات در کنار نمایشگاه برگزار می شود.

نمایشگاه از کربلای سرخ حسینی تا کربلای سبز بصیرت به همت بسیجیان پایگاه حضرت مسلم بن عقیل از اول تا دوازدهم محرم دایر شده و علاقه ‌مندان می توانند از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها