همه جامعه اسلامی در قبال تحقق فریضه امر معروف و نهی منکر مسئولیت دارند

امام جمعه لاله آباد بابل: همه مردم به عنوان انسان نسبت به این فریضه الهی مسؤولند و باید در محدوده عقل نسبت به منکرات و معروف حساسیت داشته و احساس مسؤولیت کنند.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۷۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محسن شیخی در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران بابل اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمودند، اگر مدیریت جامعه اسلامی و ضمائم حکومت را به دست گرفتم و اگر حرکتی در جامعه اسلامی شکل می‌دهم برای قدرت‌نمایی ظلم و رسیدن به تخت و تاجی برای خودم نیست بلکه در این مسیر قصد امر به معروف و نهی از منکر دارم.

وی افزود: همه مردم به عنوان انسان نسبت به این فریضه الهی مسؤولند و باید در محدوده عقل نسبت به منکرات و معروف حساسیت داشته و احساس مسؤولیت کنند.

امام جمعه لاله‌آباد تصریح کرد: در جامعه اسلامی که محور خدا، قرآن، رسالت و امامت است چیزی حساس‌تر و واجب‌تر از امر به معروف و نهی از منکر نیست.

شیخی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس فرموده امام محمد باقر(ع)، خاطرنشان کرد: اگر مدیران و مسؤولان دنبال این هستند که جامعه سالم و پیشرونده و بهره‌مند از همه امکانات و مردمی سرزنده و دلشاد داشته باشند باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این مسؤول یکی از ثمرات امر به معروف را سازندگی از دیدگاه امام باقر(ع) برشمرد و یادآور شد: اگر مدیری در جامعه تصمیم بر سازندگی دارد باید امر به معروف را سرلوحه کار خود بداند.

امام جمعه لاله‌آباد بابل استواری نظام را که برگرفته از خون شهداست را نشات گرفته از امر به معروف دانست و ادامه داد: زمانی امنیت و آرامش در جامعه اجرا می‌شود که به امر به معروف عمل شود.

وی همچنین برپایی عدالت اجتماعی در تمام ستون جامعه را از ثمرات امر به معروف برشمرد.

شیخی گفت: فرماندار باید طوری خدمت کند که فردای قیامت پاسخگو باشد زیرا فرماندار مسؤول همه مردم شهرستان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار