خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

تبیین و بازگویی واقعیت‌های جنگ نیاز جامعه امروز/ فتنه کردستان عراق برای انحراف اذهان از جبهه مقاومت است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تبیین و بازگویی واقعیت های جنگ را نیاز جامعه امروز دانست و گفت: ضروری است که واقعیت ها جنگ برای نسل جدید بازگو شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۴۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

تبیین و بازگویی واقعیت‌های جنگ نیاز  جامعه امروزبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در مراسم یاداوره شهدای فرهنگی ورزشکار و یادبود شهید «محسن حججی» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با اشاره به رهبری و هدایت‌های جنگ توسط امام راحل اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است  تا گوشه ای از حماسه ها و ایثارگری هایی که شهدا از خود نشان دادند بازگو کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور و هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه  شهید «مقصودی» تنها یکی از هزاران شهدای ترور در استان است که قربانی مطامع استکبار جهانی شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران 16 هزار شهید ترور تقدیم نظام  کرده  که سهم استان همدان از این میزان 444 نفر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای ترسیم حقایق جنگ و تبیین رشادت‌های رزمندگان دانست و عنوان کرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس یک جنگ نابرابری بود که 34 کشور دنیا با تمام امکانات و تجهیزات  دشمن را پشتیبانی می‌کردند و در برابر جمهوری اسلامی یک ‌تنه در مقابل تهاجم وسیع دشمن ایستادگی کرد به طوری که در تبادل اسرا ما از 11 کشور دنیا  اسیر آزاد کردیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در طول جنگ با وجود  نبود امکانات و تجهیزات با تکیه بر نیروی ایمان و با دست خالی در این جنگ نابرابر بر دشمن چیره  شدند بر تبیین حقایق دفاع مقدس در بین نسل جوان تاکید و بیان کرد: دفاع مقدس برگی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و زمانی که صفحه‌های آن را  ورق می‌زنیم رشادت‌هایی را می‌بینیم که ضروری است آن را برای نسل جوان که دفاع مقدس را درک نکرده اند و انقلاب و امام(ره) را ندیده‌اند، بازگو کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری ماه محرم تصریح کرد:  ضروری است روایت و وقایع  جنگ  هشت ساله که برگرفته از پیام عاشوراست در این هفته بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

وی با بیان اینکه واقعه نیم روی کربلا با نثار 72 شهید به واسطه بازگو کردن و انتقال وقایع به نسل‌ها ماندگار و ارزش عاشورا حفظ شده  بر پاسداشت ایثارگی های رزمندگان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم دفاع مقدس را به عنوان  پتانسل بزرگ انقلاب اسلامی حفظ کنیم باید این وقایع و اتفاقات جنگ را بیان و  به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تشریح چگونکی وقوع عملیات‌ بزرگ «فتح‌المبین» به رشادت‌های رزمندگان در این عملیات اشاره و اضافه کرد:  رزمندگان در این عملیات  توانستند در منطقه‌ای ملی و مشکل‌ساز دشمن را شناسایی و خود را تا نزدیکی مواضع آنها برسانند.

* هنوز کارشناسان نظامی جهان از درک  عملیات «والفجر8» عاجز هستند

وی با بیان اینکه دشمنان همچنان از سازو کار و چگونگی عملیات‌های بزرگی مانند «فتح المبین» و «والفجر8» در حیرت است، تصریح کرد : تاکنون کارشناسان نظامی جهان از درک  این عملیات عاجز هستند که چگونه عبور 3 هزار غواص از اروند رود در عملیات «والفجر 8» آن هم با شرایط حاکم بر منطقه اقدامی قابل اجراست  چراکه آنها انجام این عملیات در چنین شرایطی را غیر ممکن می‌دانستند و برای آنها قابل پیش‌بینی نبود.

سردار مجیدی اضافه کرد: رزمندگان ما در جنگ هشت ساله گرچه  با کمبود امکانات و  تجهیزات  مواجه بودند اما با توان ذهنی خود این کمبود‌ها را جبران و با استفاده از نیروی ایمان، توکل و ولایتمداری توانستند به موفقیت برسند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ در توپخانه‌ها در تلاش بودیم که برد قبضه را سه متر بیشتر کنیم، گفت: به همت «تهرانی مقدم»ها امروز شاهد پیشرفت‌هایی در این خصوص هستیم و توانستیم موشک هایی با برد مختلف ایجاد کنیم به طوری که در چند روز گذشته توانستیم موشکی با برد 2 هزار کیلومتر  با کلاهک 1800 کیلوگرمی را  شلیک و از صحت آن مطمئن شویم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به رهبری  و هدایت‌های جنگ توسط امام راحل  اظهار  داشت: بخش عظیمی از جنگ  سهم امام راحل و مقام معظم رهبری است که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه امام راحل با وجود عدم گذارندن آموزش‌های نظامی، مسائل نظامی را به زیبایی بیان می کرد، گفت: اگر سهم امام(ره) در دفاع مقدس را نادیده بگیریم جفا کرده ایم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان  با بیان اینکه امام(ره) در دوران دفاع مقدس با رهنمودهای خود از حادثه بزرگی که در صدد متلاشی کردن کشور بود همگان را رهایی بخشید، افزود: امام(ره) توانست ابهت ابرقدرت‌های شرق و غرب را از هم بپاشد  و ما را به این باور برساند که می‌توانیم در دفاع مقدس روی پای خود ایستادگی کنیم اما با این وجود  در تبیین و بازگویی  جنگ، بیشتر به نقش نظامیان و نیروهای مسلح پرداخته می شود و تلاش های امام(ره) بازگو نمی‌شود.

وی  تصریح کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری همان مسیری را طی می کند که امام راحل در آن قدم برداشت بنابراین باید به نقش رهبری بیش از پیش توجه کنیم.

*برخی مغرضانه گذشته مخلصانه دفاع مقدس را زیر سوال می‌برند

سردار مجیدی با بیان اینکه رهبر انقلاب با نگاه حکیمانه به وضعیت جهان اسلام رسیدگی می کند، تصریح کرد: ایشان شرایط را طوری طراحی و هدایت  می‌کند که امروز توانستیم  جبهه مقاومت را در جهان اسلام را ه‌اندازی کنیم.

وی با  اشاره به اظهارات رزمندگان جبهه‌های مقاومت از دیگر کشورها  عنوان کرد: امروز  رزمندگانی از کشورهای عراق، سوریه، پاکستان، لبنان، افغانستان و ... سازمان، گردان و تیپ تشکیل داده  و اظهار می کنند  که با  فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی ایران  متوجه شده اند امروز خط مقدم جبهه مقاومت سوریه است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه با تدابیر امام خامنه ای(مد ظله العالی) جوانان با اشتیاق تمام وارد جبهه‌های مقاومت شدند و مسیر را پشتیبانی کردند،  اضافه کرد: اگر هدایت‌های رهبر انقلاب نبود چه کسی می توانست امروز با قوت بگوید که ما با داعش در کشور خود درگیر نبودیم؟! چه کسی می توانست ادعا کند که ما در همدان، تهران و کرمانشاه امن بودیم و می توانستیم روی پای خود بایستیم؟!

وی به رشادت ها و ایثارگری ها رزمندگان مدافع حرم اشاره و بیان کرد: آیا امثال شهید حججی و شهدای مدافع حرم استان نسبت به زندگی و خانواده بی تفاوت بودند؟ به طور قطع چنین نبوده و آنها عاشق زندگی بودند اما بر حسب وظیفه و تکلیف قدم در این مسیر گذاشتند  تا به هدف اصلی خود برسند.

سردار مجیدی تبیین و بازگویی واقعیت های جنگ را نیاز  جامعه امروز دانست و یادآور شد: ضروری است که واقعیت ها جنگ برای نسل جدید بازگو شود چراکه آنها جبهه و جنگ را درک نکرده‌اند  و با بازگویی رشادت های رزمندگان می فهمند که این آرامش و آسایش به راحتی به دست نیامده و از آن پاسداری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بازگو کردن ابعاد مختلف جنگ برای این است که به جوانان نشان دهیم در دفاع مقدس چگونه توانستیم با آن همه سختی و مشکلات موفق شویم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برخی افراد  به طور مغرضانه  گذشته مخلصانه دفاع مقدس را زیر سوال می‌برند و می‌گویند  لزومی به استفاده از لفظ مقدس برای جنگ هشت ساله نیست، تصریح کرد : ما بر سر این موضوع بحث داریم که چرا  این چنین دفاعی را به نام  دفاع مقدس ندانیم؟!

وی در واکنش به این اظهارات گفت: چنین اظهاراتی از روی  عناد و دشمنی  است چراکه نمی شود تاریخ زیبا، پرتلاش و پرحماسه دوران دفاع مقدس را دید و چنین  اظهاری در مورد آن کرد.

* ضرورت انتقال فرهنگ و گفتمان‌سازی دفاع مقدس

سردار مجیدی با بیان اینکه دشمن درجنگ هشت ساله قوانین جنگ را رعایت نکرد،  افزود : در این دفاع تلاش کردیم تمام ارزش‌ها چون  احترام به اسیر و رعایت حقوق آنها را داشته باشیم و  از کشتار مردم بی‌گناه  پرهیز کنیم در صورتی که دشمنان  ناجوانمردانه رزمندگان ما را زنده به گور کرده، زنان و دختران را به طور فجیعی کشتند و از اعلام اسامی اسرای ما به صلیب سرخ نیز خودداری کردند بنابراین ما این جنگ را دفاع مقدس می دانیم و دلاورمردی های رزمندگان را از خاطر نمی بریم.

وی با اشاره به اینکه اگر  به جنگ هشت ساله به  جای «دفاع مقدس»‌  تنها بگوییم «جنگ» جفا کرده‌ایم، در ادامه گفت: رسالت معلمان  در این عرصه بسیار حساس تر است و باید در انتقال واقعیت‌ها به دانش‌آموزان  تلاش کنند چراکه این بسیار اثرگذار است و دانش‌آموزان به واسطه  فطرت پاک خود این شنیده‌های جنگ را می‌پذیرند و در آنها اثر خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و گفتمان‌سازی دفاع مقدس برای نسل‌های آینده کشور  با اشاره به اینکه عده ای می خواهند عظمت دفاع مقدس را نادیده بگیرند، یادآور شد: وظیفه ما در برابر چنین افرادی  این است که نسل‌های جوان کشور را که  فهم درستی از جنگ ندارند با واقعیت های دفاع مقدس آشنا کنیم چراکه در غیر این صورت ممکن است آنها مسیر دیگری را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان هیچ‌گاه تمامی ندارد  و تنها شیوه آن عوض شده، به جنگ نرم دشمن اشاره و بیان کرد: نباید  تصور کنیم که دشمن با ما سر سازش دارد  چراکه روزانه از طریق فضای مجازی  ما را بمباران و مجروح می‌کنند ولی کسی متوجه آن نیست.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواه بر اینکه آمریکا دشمن واقعی ما است، تاکید دارند، گفت: دشمن ما در منطقه اسرائیل است و دشمن بزرگ‌تر آمریکاست و امروز نیاز است که پیام رهبری را در این زمینه درک کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر کردستان عراق خاطرنشان کرد:  ما حلقه محاصره داعش را تنگ‌تر و آنها را در عراق و سوریه شکست داده ایم  بنابراین فتنه شکل گرفته در کردستان عراق برای این است که دشمنان می‌خواهند با علم کردن موضوع همه‌پرسی در کردستان عراق  داعش را نجات و  اذهان مردم را از آنچه در جبهه مقاومت رخ می‌دهد منحرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار