با حضور یادگاران دفاع مقدس و مسئولان استان، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۱۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فردین اخلاقیان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این مراسم به‌مناسبت گرامیداشت یاد، خاطره، رشادت‌ها و فداکاری عزیزان در زمان جنگ هشت ساله دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه خواهان جنگ نیستیم، گفت: همگی دارای منطق و پشتوانه فکری و علاقلامند به گفتمان، گفتگو و ارائه ایده مطابق با استاندارد‌های روز هستیم.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: هر ملتی برای اینکه به رشد و توسعه برسد باید تلاش‌های زیادی انجام دهد که رزمندگان کشور در جنگ هشت ساله دفاع مقدس حماسه ماندگار خلق کردند و برای حفظ و سربلندی انقلاب در برابر دشمنان مقابله کردند.

این مسئول از دفاع مقدس به عنوان پایه و اساس رشد‌های بعدی کشور نام برد و گفت: علم، فناوری و کرامت انسانی دو مولفه مهم توسعه پایدار کشور است.

اخلاقیان افزود: علم و فناوری مورد تاکید اسلام بوده و قسمت عمده عملی آن بر عهده دانشگاه بوده که آن هم نیازمند سرمایه‌های بیشتر برای رشد است و قطعاً نیاز به باور، قبول ذهنی و روانی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم هیچ‌وقت شاهد جنگ نباشیم اظهار کرد: در اسلام به کرامت انسانی و حقوق شهروندی به وفور اشاره شده و اگر این دو نباشد شاهد افول تمدن اسلامی هستیم.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات