خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین:

نقش زنان در تاریخ انقلاب در جهان بی نطیر است

فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین در خصوص نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: نقش زنان روایت نقشی برجسته است و تفاوت هایی با هم داند که تأثیرگذاری آنها را در بین زنان جهان بی نظیر کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۰۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،نمایشگاه " آتش به اختیارها" به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت  بسیج "امیرالمؤمنین علی(ع)"  در میدان "شاهد" شهرک شهید محلاتی  در حال برگزاری است.

مهدی حسن زاده، فرمانده ناحیه  امیرالمؤمنین علی(ع) با اشاره به اینکه اسم نمایشگاه را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کارهای فرهنگی انتخاب کرده ایم، افزود: بهترین مسیر برای جوانان توجه به فرمایشات فرمانده کل قوا امام خامنه ای و پیدا کردن نقش خود در این مسیر و ایفای آن است.

وی در ادامه با برجسته دانستن نقش زنان و روحانیون در طول هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: امروز هم در جنگ نرم که خاکریزهای آن را هشت سال دفاع مقدس تشکیل می دهد این دو قشر با تربیت فرزندانی ولایی و بصیرت افزایی می توانند مؤثرترین نقش ها را داشته باشند.

فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین علی(ع)، با اشاره به تقارن زیبای ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، با تأسی از فرهنگ عاشورایی، صحنه هایی زیبا از جهاد، شهادت را به منصه ظهور رسانیدند.

 حسن زاده با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه ناحیه امیرالمؤمنین در دو بخش (غرفه ها و حجمی) و (فعالیت های عملیاتی و میدانی) برپا شده است،افزود: یکی دیگر از عرصه هایی که جوانان بسیجی در آن مشغول به فعالیت هستند عرصه جهاد سازندگی است که بخشی از فعالیت غرفه ها به آن اختصاص یافته است.  

وی با اشاره به بخش فرهنگی این نمایشگاه اظهارداشت: غرفه های فرهنگی در قالب برنامه های بصیرتی و رفع شبهات عقیدتی در ابعاد و عرصه های مختلف داخلی، بین المللی، مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین علی(ع) با بیان اینکه نمایشگاه " آتش به اختیارها" در چند مقطع زمانی برپا شده است، گفت: در مقطع " قبل از انقلاب" فعالیت های جوانان آتش به اختیار دوران مبارزه با طاغوت به نمایش گذاشته شده است.

 حسن زاده ادامه داد: همچنین در مقطع "دفاع مقدس" نقش آفرینی و جهاد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان آتش به اختیار های اصلی آن زمان که با درک درست از  ولایت پذیری، اولویت ها و وظایف خود را شناخته و مأموریت اصلی شان را در عرصه دفاع از اسلام و میهن انجام دادند به نمایش گذاشتیم.   

وی مقطع زمانی دیگر این نمایشگاه را دوره های علمی، جهاد سازندگی، عزیزان انقلابی  بسیجیان و عموم مردم دانست و افزود: اینان هم  به صورت آتش به اختیار فعالیت کرده و با تولید علم و پیشبرد صنعت و آبادانی در این عرصه خدمت ماندگاری به جای گذاشتند.

فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین علی(ع) یکی از مهم ترین مقاطع زمانی این نمایشگاه را آتش به اختیارهای بین المللی دانست و افزود: عرصه بین الملل با آتش به اختیارهایی چون شیخ زکزاکی و .. در جهان اسلام  و بصیرت افزایی سایر مسلمانان نقشی مهم و تأثیرگذار بر عهده دارند که نباید از آن غفلت کرد.

حسن زاده در بخشی از صحبت های خود به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  نقش زنان در روایت نقشی برجسته است و تفاوت هایی با هم داند، در این خصوص نیز چندین غرفه به نقش زنان "آتش به اختیار" پرداخته است که حضور آنها را در عرصه های حمایتی، پشتیبانی، پرستاری، رسیدگی به خانواده های رزمندگان و خانواده ایثارگران و.. نشان می دهد

وی با اشاره به اینکه ما در طول دفاع مقدس زنانی رشیدی را داشتیم که از ابتدای جنگ تحمیلی با ارتش بعث عراقی مبارزه و مقابله کردند از  بانو " فرنگیس حیدرپور" نام برد که با تبر چندین بعثی متجاوز را از پای در آورد.

فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین علی(ع) خاطرنشان کرد: شیرزنانی را در  انقلاب اسلامی داریم که نقش آن ها در سراسر جهان نقشی بی بدیلی است.  

 حسن زاده در ادامه نقش روحانیت را در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم برشمرد و افزود: روحانیون و طلاب رزمنده در طول هشت سال جنگ تحمیلی لباس رزم بر تن کرده و در کنار کارهای عقیدتی و سیاسی که همیشه پیشگام آن بوده اند در جهاد نیز همراه و همگانم سایر رزمندگان حضور یافته و بیش از 4600 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

وی بیان کرد:  در نمایشگاه " آتش به اختیارها" چندین غرفه به تبیین و تعمیق همین موضوع پرداخته است و به نظر من پس از جنگ تحمیلی مهمترین نقش روحانیت آتش به اختیار ، بصیرت افزایی بدنه مردم و جامعه است که این نقش بسیار مهمی در جامعه در شرایط امروزی است.

فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین علی(ع) وظیفه جوانان را شنیدن، فهمیدن و پیگیری فرمایشات رهبری دانست که عینیت یافته " ولایت پذیری" است و افزود: جوانان اعم از دختر و پسر در هر مقطع سنی که هستند باید در عرصه های مختلف فرهنگی، سازندگی ، سایبری و .. به عنوان آتش به اختیار آنگونه که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است وارد کار شده و فعالیت های تأثیرگذاری داشته باشند.

حسن زاده در پایان با دعوت از همه جوانان برای بازدید از این نمایشگاه  گفت: نمایشگاه " آتش به اختیارها"، نمایشگاه آزادسازی و بصیرت افزایی است و جوان هایی که به اینجا می آیند با مفهوم آتش به اختیار و مصادیقی که آتش به اختیار ها کار کردند، آشنا می شوند و  با دیدن این غرفه ها  متوجه می شوند که در این عرصه ها کارهای بسیاری می شود انجام داد.

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار