رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان با اشاره به اعلام آمادگی هیات‌ها برای دسته روی عزاداری ماه محرم در سطح استان گفت: امسال ۵۹۰ مداح و نوحه خوان در اجرای برنامه‌های عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا مشارکت دارند.
کد خبر: ۸۹۲۵۱۹۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نورعلی خزایی گفت: امسال برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در این استان در ۶۱۰ هیات مذهبی، با حضور ۵۹۱ مداح و نوحه خوان و بیش از ۴۳۰ مبلغ و مبلغه در مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی بر رعایت وقت و حقوق شهروندان در اماکن عمومی ساعات مندرج در مجوز توسط دسته‌های عزاداری تاکید کرد و افزود: مجوز‌های صادر شده برای اقامه عزا شب‌ها تا ساعات مشخص است و مجوز‌های روز‌های تاسوعا و عاشورا نیز به نماز ظهر ختم می‌شود.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان طرفداری از شهیدان و شهدای کربلا را مهمترین وظیفه هیات‌ها دانست و بر حضور یکپارچه و پرشور مردم در نماز ظهر عاشورا تاکید کرد.

وی ادامه داد: حرکت هیات‌های مذهبی همراه با بیرق و پرچم و دسته‌های سینه‌زنی برای عرض ارادت نشانه صبر و شکیبایی در ماتم و سوگ و معصیت در سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است که با هدف همدردی و ابراز ناراحتی و حزن در مسائل اهل بیت و بزرگان دین انجام می‌شود.

خزایی تاکید کرد: حقانیت نهضت امام حسین (ع) بر ضد طاغوتیان و ستمگران و فراموش نشدن واقعه عظیم عاشورا است و عزاداری ایام محرم فریاد ستمدیدگان علیه ستمگران و ظالمان است و باید تلاش کنیم حضور جوانان در این ایام در هیات‌های مذهبی بیشتر باشد.

هم اکنون در استان کردستان بیش از ۶۰۰ هیات مذهبی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات