همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس یادواره شهدای آبروی محله گرامیداشت شهیدان امان اللهی و بخش سیاه منصور در روستای جعفرآباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۷۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یادواره شهدای آبروی محله و گرامیداشت شهیدان احد امان اللهی و فرزند شهیدش سردار محمود امان اللهی همزمان با چهارمین روز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان بیجار، خانواده شهید امان اللهی و اهالی روستای جعفرآباد در مقابل منزل شهید والامقام برگزار شد.


فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیجار در این مراسم با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: این طرح برای ایجاد ارتباط بیشتر با خانواده شهدا به روش تجمیع مردم در درب منزل شهدا به مردم یادآوری می‌کند که زحمات شهدا موجب امنیت کشور هست و این شهدا هستند که آبروی کوچه‌ها و محلات هستند.

وی هدف از این طرح زنده نگه داشتن یاده و خاطره شهدا و گرامیداشت یاد خانواده معزز شهداست.


چگینی با تاکید بر اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح جنگیدند، گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود.


فرمانده انتظامی شهرستان بیجار تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام است، راه شهدایی که محور زندگی آن‌ها خدا بود و برای خدا کار می‌کردند و اگر کار ما برای رضای خدا باشد از تعریف و تمجید دیگران در کار خود مغرور و از سرزنششان نا امید و مأیوس نمی‌شویم.


چگینی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و تاریخ‌سازی سرتیپ شهید محمود امان‌الهی، عنوان کرد: این شهید والامقام شناسنامه شجاعت و ایثارگری مردم کردستان و بیجار گروس است.


وی خاطر نشان کرد:تبسم در چهره و روی گشاده با وجود تمامی درد‌ها و مشکلات فراوان از ویژگی‌های این شهید والا مقام بود که باید از آن درس گرفت.
وی، ملایمت، مهربانی، خوش‌رویی، اقتدار، جاذبه و بصیرت را از خصوصیات دیگر سرتیپ شهید محمود امان‌الهی دانست و عنوان کرد: این شهید وارسته چنین خصوصیاتی را از پدر شهیدش به ارث برده بود.

چگینی همچنین به شخصیت معنوی و مذهبی شهید امان‌الهی پرداخت و بیان کرد: این شهید والامقام در کنار نظامی‌گری و توانمندی در عرصه جنگ و نبرد و دفاع، دارای اخلاص و معنویت خاصی بود که همواره مردم استان کردستان به ویژه بیجار گروس از وی به عنوان شخصیتی معتقد و ارزشمند یاد می‌کنند.


در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از خانواده شهید امان اللهی تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات