مسول حوزه طلاب ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل عنوان کرد: روحانیون و علما در دوران دفاع مقدس تاثیر به سزایی در پیروزی جنگ داشتند به طوری که نقش آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست
کد خبر: ۸۹۲۴۹۶۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان؛ حجت الاسلام والمسلمین نادر جهانتیغ در همایش نقش طلاب و روحانیون در دفاع مقدس، ابراز کرد: نقش روحانیت در دفاع از دین بر هیچ کس پوشیده نیست به طوری که در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف در خط مقدم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و حضور فعال داشتند.

حجت الاسلام جهانتیغ افزود: با توجه به جایگاه علما و روحانیون و تاثیر آنان بر جامعه در صورتی که آنان ظلمی را شاهد باشند نباید سکوت کنند، زیرا در قیامت باید پاسخگو باشند چرا که حمایت از مظلومان و مقابله با ظالم باید در راس امور قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه روحانیت در همه اعصار برای ایجاد وحدت تلاش کرده اند، ادامه داد: روحانیون در دوران دفاع مقدس با تمام وجود برای ایجاد اتحاد و وحدت تلاش کردند و در این راستا هیچ گونه کوتاهی نداشته اند.

حجت الاسلام جهانتیغ خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه خط مقدم مقابله با ناتوی فرهنگی بودند و در سال‌های اخیر نیز بیش از پیش در این زمینه گام برداشته اند.

مسول حوزه طلاب ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل تاکید کرد: علما و مبلغان دین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حضور پرشور و تاثیرگذاری دارند که نمونه این حضور پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن از طرق مختلف قصد نفوذ و ضربه زدن به ایران اسلامی را دارد بنابراین مسولیت علما و روحانیون در راستای افزایش آگاهی مردم سنگین‌تر از قبل است.

حجت الاسلام جهانتیغ اظهار کرد: به منظور جلوگیری از وابستگی به بیگانگان و دستیابی به خودباوری باید تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی را در اولویت قرار داد.

وی در پایان گفت: دشمنان انقلاب با اعمال تحریم‌ها تنها قصد به ذلت نشاندن ایران اسلامی را دارند، اما وجود رهبر فرزانه و بصیر انقلاب تمامی نقشه‌های شوم آنان را نقش برآب کرده است.
ارسال نظرات