خبرهای داغ:
تیم دانشجویی دانشکده مهندسی شیمی و مواد در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شاهرود با حمایت پژوهشکده دانشجویی این دانشگاه در چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی موفق به کسب مقام دوم کشور شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۳۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، تیم دانشجویی دانشکده مهندسی شیمی و مواد دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور در چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی به میزبانی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان، تنها تیمی بود که در تمامی بخش ها، آهنی، غیرآهنی و ویژه شرکت نمود و در بخش ویژه موفق به کسب مقام دوم گردید.
مجید کابوسی، امیرحسین درستی، حسین ترنجی پور و پریناز سلطانی دانشجویان کارشناسی مهندسی مواد- متالورژی صنعتی دانشگاه عضو این تیم دانشجویی، تحت سرپرستی و مشاوره دکتر مصطفی حاجیان حیدری و حمایت پژوهشکده دانشجویی از چند ماه قبل آمادگی لازم جهت شرکت در این دوره از مسابقات را کسب نمودند.
لازم به توضیح است:مسابقات سراسری عملیات حرارتی، یکی از مسابقاتی است که هرساله با حضور دانشجویان رشته‌ی مهندسی مواد و متالورژی کل کشور، در یکی از دانشگاه‌ها زیر نظر سازمان علمی دانشجویی مهندسی مواد برگزار می‌گردد، عملیات حرارتی شامل اعمال سیکل‌های حرارتی گرم و سرد کردن است که منجر به بهبود خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی قطعه‌ی نهایی می‌شود، همچنین می‌توان با انجام عملیات حرارتی، سختی، استحکام، مقاومت به سایش، مقاوت به ضربه و دیگر خواص یک قطعه را به شکل کاملاً محسوسی بهبود داد، لذا انجام عملیات حرارتی به منظور بهبود خواص قطعات، از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده و صرفه‌ی اقتصادی مطلوبی را برای شرکت‌ها به همراه دارد.
این دوره از مسابقات در سه بخش آهنی با هدف ارتقای خواص مکانیکی آلیاژ (۴۱۴۰) ۴۲CrMoS۴، بخش غیرآهنی با هدف ارتقای خواص سوپرالاستیسیته آلیاژ NITI، بخش ویژه با هدف ارتقای خواص مکانیکی سوپرآلیاژ GTD_۱۱۱ برگزار شد.
شایان ذکر است تیم‌های دانشجویی از اکثر دانشگاه‌های بزرگ کشور نظیر دانشگاه پلی تکنیک (امیرکبیر)، تهران، شیراز، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و ... در بخش‌های مختلف با ترکیبی از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در این دوره از مسابقات حضور فعال داشته‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها