حجت الاسلام امینی با بیان اینکه تقویت بستر لازم برای احیای معروف باید در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد، گفت: زندگی سید الشهدا(ع) به فرهنگ عمومی امت اسلامی و بشریت تبدیل شود.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۳۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن بیان اینکه با تاثی از زندگی سید الشهدا (ع) می‌توانیم ارزش‌ها را به فرهنگ عمومی امت اسلامی و بشریت تبدیل کنیم، ابراز داشت: باید با کار عملیاتی و برنامه ریزی‌های جامع فرهنگ امام حسین (ع) را به عنوان یک فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه مطرح کنیم.
وی افزود: در بخش حاکمیتی یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد رعایت نکردن حقوق دیگران است لذا اگر از عاشورا عبرت بگیریم و آن را سرلوحه امور خود به عنوان حق عمومی قرار دهیم، از مشکلات اجتماعی کاسته خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه به علت رعایت نکردن حق دیگران آسیب‌های اجتماعی بسیاری را دچار خواهیم شد، ابراز داشت: اگر این موارد به عنوان یک مطالبه در جامعه مطرح شود زندان‌ها خلوت شده و بروز آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.
امینی بابیان اینکه باید ترویج فرهنگ کتابخوانی تقویت شود، تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است لذا باید برای مقابله با این معضل فرهنگ کتابخوانی را در شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم و برای احیای این مهم تلاش کنیم.
وی افزود: برکات امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه بازگو شود تا با توجه به برنامه ریزی‌های لازم گنجینه‌های ارزشمند را احیا کرد.
اعضای شورای فرهنگ عمومی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی هم در این جلسه به ارائه نظر پیرامون فرهنگ عمومی شهرستان پرداختند.
در پایان این نشست از کتاب حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه تالیف سید محمد رضا هاشمی رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها