خبرگزاری بسیج: نمایشگاه نقاشی کارتونی (کاریکاتور) به مناسبت گرامیداشت سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و با هدف توجه بیشتر مردم به موضوع تولید ملی در شهرستان ری برپا شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۸۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نمایشگاه 30 اثر از آثار نقاشی کارتونی حسن نوروزنیا با تکنیک مدادرنگی و با موضوع  اقتصاد مقاومتی به نمایش در آمده است.

حسن نوروزنیا دانش آموخته نقاشی از دانشگاه تهران (پردیس هنرهای زیبا) که تجربه گسترده در زمینه تدریس و خلق آثار جسمی داشته، مجموعه از کارتونهایی با موضوع اقتصاد مقاومتی در قالب نمایشگاه کاریکاتور ارائه کرده است.

این هنرمند به بهانه نمایش آثارش گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند موضوعی بسیار مهم و ضروری است.  اقتصاد مقاومتی خط روشنی در عملکرد اجتماعی و فرهنگی است که مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز بر حسب تعادل ساختار کشور، امنیت و استقلال کشور و استواری انقلاب اسلامی مطرح فرمودند.

وی افزود: مضمون آثار این نمایشگاه نیز توأم با رویکرد سازندگی، قناعت‌پیشگی، صبوری و مثبت اندیشی است .

وی با اشاره به اهداف نمایشگاه خود عنوان کرد: در این نقاشی‌های کارتونی می‌توان موضوعاتی همچون تضادها، کسرت فعالیت‌ها و ارتقا همت تولید و اقتصاد در کار را مشاهده کرد .

این هنرمند ادامه داد: هیچگاه نخواستم موضوع اقتصاد مقاومتی را به رنج و مشقت و یا کوتاهی‌های رفاهی در حوزه اجتماعی مرتبط کنم. مضمون تمامی کارها به  برنامه‌ریزی صحیح برای موضوع درست مصرف کردن و جلوگیری از هدر رفت سرمایه اشاره می‌کند. تمام آثار با جنبه‌های کارتونی به موضوع اقتصاد مقاومتی توأم با نوعی برنامه‌ریزی و سازماندهی فرهنگی اشاره دارد.

وی ادامه داد: اگر کاریکاتورهای ما بتواند در تمام ابعاد با رویکرد مثبت عمل کند نوع جدیدی از امیدواری به جامعه تزریق می‌شود که نتیجه آن شکوفایی اقتصادی می‌باشد .

وی در پاسخ به این سؤال که چرا جلوه‌های کارتونی و کاریکاتوری را برای نقاشی‌های خود استفاده کرده‌ است، عنوان کرد: این جلوه‌ها بسیار عامه‌پسند و عامه‌فهم‌اند و دقیقاً اشاره‌ای تصویری از مطالب نوشتاری در حوزه اقتصادی‌ دارد ولی مطالب نوشتاری را بعضاً مردم فرصت و حوصله خواندن آن را ندارند. دریافتیم اگر این مطالب را به تصویر بکشیم در ذهن ماندگارتر خواهد بود. فرهنگ ما بیشتر شفاهی است اگر بتوانیم این فرهنگ را به تصویر بکشیم بیشتر در ذهن ماندگار می‌شود چراکه ما نیاز به یک اراده ماندگار  در زمینه اقتصاد مقاومتی داریم .

علاقه مندان برای تماشای این آثار می توانند از 25 شهریور تا 10 مهر از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه آل احمد مجتمع فرهنگی و هنری شیخ ابوالفتوح رازی واقع در میدان نماز شهرری مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظرات