مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با تکیه بر آموزه‌های اسلامی و الهام از قیام سیدالشهدا اجازه ندادند، حتی یک متر از خاک ایران به دست دشمنان برسد.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۶۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع پاسداران و پایوران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان گفت: با شکست حصر آبادان از دست رژیم بعث در سال ۱۳۶۰، سرنوشت جنگ به سود رزمندگان ایران رقم خورد و این پیروزی بزرگ زمینه‌ساز موفقیت‌های دیگری مثل آزادسازی خرمشهر شد.

وی افزود: این عملیات را باید سرآغاز استخوان‌بندی و تشکیلات کنونی قوای رزمی سپاه به ‌حساب آورد. تا قبل از این عملیات تشکیلات تثبیت شده‌ای به‌طور جدی به یگان‌های رزم سپاه حاکم نبود؛ اما در این عملیات برای اولین بار با سازماندهی گردان، نیروهای خود را بکار گرفت که نتیجه آن به پیروزی منتج شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: فرماندهی محورهای عملیات ثامن‌الائمه بر عهده سرداران شهید حسن باقری و حسین خرازی بود که شخصیت آنان در شکل‌گیری تشکیلات سازمان رزم سپاه، استراتژی هجوم قوای نظامی و موفقیت‌های بی‌نظیر آینده نقش بسزایی ایفا کردند. همچنین در این عملیات از فرماندهی بزرگانی چون شهید کلاهدوز و شهید سرتیپ فلاحی باید نام برد.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: تلفیق نسبتاً موفق سازمان کلاسیک ارتش و نیروی پیاده و هجومی سپاه و همچنین همفکری و هماهنگی این دو نیرو، در مراحل مختلف را می‌توان از دستاوردهای عملیات ثامن‌الائمه بشمار آورد که چنین پیروزی را رقم زد.

وی افزود: ایمان، ولایتمداری، تفکر بسیجی، اتحاد و مردمی بودن این دفاع مقدس رمز شکست حصر آبادان و مقاومت این شهر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات