سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: معنویت‌گرایی مردم به عنوان یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های انقلاب مانع از ضربه‌پذیری اسلام و انقلاب در زمان جنگ شد و حضور مردم در تمام عرصه‌های سخت بزرگترین پشتوانه جنگ بود.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۴۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جواد جواهری سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور دانشجویان، اساتید، کارکنان و برخی مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات اداره بهداشت برگزار شد، بااشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن گفت: ایجاد وحدت ملی و انسجام بین آحاد ملت از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

 وی افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی است برای تبیین فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین تصریح کرد: آمادگی ظاهری مانند سیاهپوش کردن سطح شهر به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم مهم است اما نکته مهمتر اندیشه ورزی در قیام امام حسین(ع) است و باید با بینش عمیق عاشورا را درک کرد.

جواهری با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس یادآور 8 سال دفاع جانانه رزمندگان جان برکف است، گفت: این هفته یادآوری دفاع هشت ساله رزمندگانی است که نه فقط در مقابل رژیم بعث، بلکه در مقابل تمام نظام سلطه جانانه ایثار کرد و این هشت سال یادآور اراده ملتی است که در این جنگ صدها هزار شهید و جانباز نثار ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی کرد و امروزه امنیت در این کشور اسلامی به پاس خون شهدا برقراراست.

وی با بیان دستاوردهای دفاع مقدس افزود: ایجاد وحدت و انسجام در بین مردم از مهمترین دستاوردها است به طوری که همگان خود را در خدمت مصالح نظام و امنیت کشور قرار داده بودند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در بین رزمندگان و مردم، با توجه به فشارهای سنگین دشمن و کمبود امکانات در این آزمون و میدان مبارزه سربلند و پیروز شدند.

جواهری تاکید کرد: علی‌رغم این که جنگ تحمیلی ضربه‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی فراوانی بر کشور وارد کرد اما دستاوردهای بزرگی درزمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، شکوفایی استعدادها، خلاقیت و نوآوری و رشد باورهای نیز به همراه آورد و همه چیز در جبهه و پشت جبهه رنگ الهی داشت.

 وی افزود: معنویت‌گرایی مردم به عنوان یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های انقلاب مانع از ضربه‌پذیری اسلام و انقلاب در زمان جنگ شد و اکثریت مردم با مراعات شرایط سخت، آن روزها را با توزیع عادلانه کالا سپری کردند و حضور مردم در تمام عرصه‌های سخت بزرگترین پشتوانه جنگ بود.

جواهری ادامه داد: تغییر نگرش‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی و مراکز عالی کشور، تحول حوزه صنایع دفاعی و پیشرفت علمی در زمینه‌های فناوری‌های نوین توسط متخصصان داخلی و استقلال علمی در دانشگاه‌ها به وجود آمد و این‌ها مرهون فرهنگ خودباوری است که در اندیشه‌های رزمندگان در دفاع مقدس بود.

خاطره‌گویی توسط یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تجلیل تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و کارکنان این دانشکده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات