کارشناس مسائل خانواده:

همسران و مادران شهدا نماد ایثار و استقامت هستند

ربابه برزگری کارشناس مذهبی و خانواده،در نشت کارگاه مادران جنگ نرم پایگاه نسیبه گفت: قدرت روحی و معنوی مادران و همسران شهدا سبب عزت و افتخار کشور است.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۲۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، برزگری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع مادران شهید و بسیجیان بیان داشت:همسران و مادران شهدا با پیروی از ولایت‌پذیری جوانانی پرشور و انقلابی را پرورش دادند که این مهم سبب تثبیت نظام اسلامی در کشور شد.
وی افزود:مادران و همسران شهدا چشم‌وچراغ ملت هستند که تجلیل از صبر و فداکاری این عزیزان آینه‌ی وظیفه‌شناسی و سبب ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و شادی روح شهدا خواهد شد.
مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقشی مهم، موثر و تأمل برانگیز داشتند تا جایی که می توان گفت این افراد مربیان نسل های بالنده کشور و عامل افتخار آفرینی فرزندان و همسران خود در این عرصه ها بوده اند.
بر کسی پوشیده نیست که شجاعت، ایثار و خصوصیات اخلاقی یک شهید مرهون تربیت مادری است که خود عامل به فضایل اخلاقی بوده است. از سوی دیگر، همسران شهدا شریک مجاهدت های عزیزان خود در دوران جنگ بودند و اگر همراهی و مساعدت آنها نبود، شهدا به لحاظ دغدغه مسئولیت سرپرستی و تربیت فرزندان در انجام وظایف خود برای دفاع از میهن با مشکلات متعدد مواجه می شدند.
برزگری در ادامه سخنان خود به نقش مادران و همسران شهدا در زمان 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن اشاره کرد و گفت:
مادران و همسران شهدا در طول ۸ سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی ساختند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد. به عبارتی، مادران ایران زمین در کربلای جنوب و غرب ایران، چون ام البنین (س) با تقدیم عزیزترین داشته های خود، همسران و فرزندانشان، تاریخ را به گونه ای دیگر در حمایت از حسین زمان، تکرار کردند و به زیبایی نقش آفرین بازسازی این تاریخ پرشکوه شدند.
پس از جنگ نیز همسران شهدا نیز با تربیت یادگاران همسران خود، آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می کنند. چه بسا همسرانی که خود دارنده رتبه های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آنها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده اند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی: ((مادران و همسران شهدا با صبر خود اسلام را رو سفید کردند و به نظام جمهوری اسلامی آبرو دادند))
این مادران که دیروز فرزندان و همسرانشان برای رفع تجاوز بیگانه به تبعیت امام عزیزشان به جبهه رفتند و شهید شدند، امروز نیز در پاسداری از خون شهیدان، نسبت به رویدادهای جامعه حساس هستند و انقلاب اسلامی را امانت ارزشمندی می دانند که باید با بالندگی و به نحوی شایسته با اطاعت از ولایت و حرمت خون شهدا حفظ و نگهداری شود.
وی در پایان سخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت:بی شک جوامعی که زنان آگاه و از جان گذشته، در زمره مربیان آن هستند، با استقامت و پایداری راه خود را ادامه می دهند و با گذر از دشواری ها صبح پیروزی را نظاره گر خواهند بود.

ارسال نظرات