رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: دین مبین اسلام بر پایه امر به معروف ونهی از منکر استوار است و باید به این حقیقت اعتراف کرد که امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ای است که نظارت عمومی را در جامعه اسلامی به وجود می آورد
کد خبر: ۸۹۲۴۶۹۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نظارت عمومی به معنا ومفهوم آن است که هر مومن و مومنه‌ای در صورت شناخت آگاهی از این دو امر الهی و واجب درک صحیح داشته باشد می‌تواند به دیگران تذکر لسانی دهند.

وی بیان کرد: افرادی که در راستای اصلاح دین اسلام راهنمایی افراد جامعه گام برمی‌دارند و آن‌ها را به سمت خوبی‌ها سوق و از بدی‌ها منع می‌کنند آتش به اختیارند که این مهم دردین مبین اسلام در راستای سلامت جامعه به وجود آمده است.

این مسئول نوع درک شیوه اجرا در راستای نهادینه کردن فریضتین معروف و منکر را مهم ضروری دانست تصریح کرد:اولین شرط در اجرای این مهم آن است که این مهم را از خود قدرتمندتر خیرخواهی تذکر داده است.

وی اذعان کرد:اگر کسی در جامعه به علت اطلاعات شیطانی یک ضعف اخلاقی پیدا کرده، آمران به معروف وناهیان از منکر فرد را از آن صفت اخلاقی نجات دهند که در این امر شیوه گفتن باید به گونه‌ای باشد که فرد مقابل حرف را بپذیرد و در او اثر بگذارد.

سلیمانی با تاکید بر این مطلب که بهترین شیوه برای اجرای این دو واجب الهی بهره مندی آرشیو‌ها های قرآنی است و باید ابتدا خوبی‌های فرد بیان شود خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در این امر خیلی موفق نبوده و باید در نوع آموزش و کارگاه‌های آموزشی شیوه رفتار با مردم رابه نوعی در خودمان اصلاح کنیم.
ارسال نظرات