فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز؛
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی ( ع) البرز گفت: شهیدانی چون شهید حججی شاگردان مکتب عاشورایند که در مقابل دشمن تمام قد می ایستند و با افتخار به شهادت می رسند.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۳۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار یوسف مولایی روز دوشنبه در همایش بسیج فرهنگیان استان البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد،افزود: شهید حججی یک دانشجوی پاسدار است که در ایران اسلامی به عنوان یک جوان معمولی زندگی می کرد ولی بر حسب وظیفه برای دفاع از اسلام رفت و به شهادت رسید.

شهیدانی چون حججی شاگردان مکتب عاشورایند

وی از شهدای مدافع حرم آل الله به عنوان شهدای امروز ایران اسلامی یاد کرد و افزود: این شهدا بار دیگر به مردم دنیا ثابت کردند که برای دفاع از دین و اسلام جانشان را فدا می کنند.

فرمانده سپاه البرز بیان کرد: همه نیروهایی که در قالب مدافع حرم اعزام می شوند می دانند که وقتی اسیر شوند بهترین روش برای به شهادت رسیدنشان گلوله است در حالی که از قطع شدن دو دست در زمان زنده بودن، آتش زدن و ... نیز به خوبی اطلاع دارند ولی با اراده ای قوی این راه را انتخاب می کنند و برای دفاع از حرم آل الله می روند.

سردار مولایی گفت: مکتب عاشورای حسینی برای همه آزادیخواهان سرشار از درس های آموزنده است که برای فراگیری آن درس ها باید بنا به فرموده امام خمینی (ره ) به مطالعه زندگینامه شهدای بزرگوار بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه همه ملت جهان با هر دین و آیینی به امام حسین ( ع) می بالند، خاطر نشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ملت ایران با الگو برداری از این مکتب و با رهبری امام راحل در مقابل دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه البرز در ادامه به رشادت رزمندگان و شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: برای درس آموزی از راه امام و شهدا باید باید نگاه عمیقی داشته باشیم تا پیام های این عزیزان را دریافت و درک کنیم.

سردار مولایی ضمن قرائت بخشی از وصیت نامه شهید عزیز دشت بزرگ که دانش آموز بوده ، افزود: آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد مهم فرهنگی در کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار معلم شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نیروهای غیوری چون آن دختر دانش آموز 10 ساله را داشت که وقتی با آن مصاحبه شد که نمی ترسی در آبادان زیر خمپاره دشمن مانده ای گفت: نه ، صدام عروسک خیمه شبازی است.

فرمانده سپاه البرز  به بیان خاطراتی از شهید مدافع حرم ' سردار همدانی ' پرداخت و یاد آور شد: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله در سوریه خدمات ارزنده ای ارائه داد که همه ما باید رهرو این شهدا و ولایت باشیم تا در مقابل دشمنان قاطعانه بایستیم.

وی تاکید کرد: برای پاسداشت از ارزش های اسلام و انقلاب باید هوشیار باشیم و با الگو گیری از مکتب امام حسین(ع ) راهمان را ادامه دهیم.

گفتنی است، در این آیین فرهنگیان بسیجی استان البرز ندای لبیک یا حسین (ع) سر دادند و بار دیگر با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات