خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه گفت: شبانان و گله داران اقتصادمقاومتی و دستور رهبری را بدون هیچ ابلاغ و همایشی اجرا می کنند.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۱۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار سید ضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران صبح امروز در همایش شبانان و گله داران با بیان اینکه در سطح کشور همه جا عقب ماندگی و محرومیت داریم بالاخص در استانهای مرزی و حاشیه شهرها اظهار داشت: ماموریت اصلی سپاه دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت پایدار را برعهده دارد افزود: برای اینکه امنیت و دفاع را در مرزها انجام دهیم همچون سردار شوشتری ابتدا دنبال رفع محرومیت و سپس امنیت در مناطق مرزی هستیم.

مشاور فرمانده سپاه ادامه داد: ماموریت سپاه محرومیت زدایی نیست بلکه این کار دولت است و ما اعضای تاثیرگذار در نظام در کنار دولت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار دولت باید برای خدمت به قشر عشایر و شبانان که از بهترین اقشار جامعه هستند کار کنیم چون هرجایی که با همدیگر بهتر کار کردیم موفق بودیم.

سردار حزنی اظهار کرد: شبانان و گله داران تنها یک درصد جمعیت ایران هستند اما 20درصد پروتئین را تامین می کنند این افراد بسیار تاثیرگذارند.

وی بیان داشت: کار چوپانان خیلی ارزشمند است چون 25درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه با تشکر از فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در زمینه محرویت زدایی در مناطق روستایی و عشایری کار بسیار انجام شده اما کافی نیست.

وی متذکر شد: متاسفانه فقر در خیلی جاها به ما حمله کرده است باید همه امکانات را پای کار بیاوریم. از جمله احیاء قنات در این منطقه به محرویت زدایی کمک می کند.

سردار حزنی اضافه کرد: همه از پشت هر میزی و با هر سلیقه ای باید در جهت محرومیت زدایی در استان کمک کنند تا با همدیگر کار کنیم عملیات فتح المبین و کربلای 5 اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: در  زمینه چوپانی و گله داری همان جایی هستیم که صد سال پیش بودیم در حالیکه کشورهایی چون استرالیا و بلغارستان پیشرفت هایی داشتند.

مشاور فرمانده سپاه گفت: این جلسات خیلی خوب است که ضمن قدر دانی از این قشر که اقتصادمقاومتی و دستور رهبری را بدون هیچ ابلاغی و همایشی اجرا می کنند و نیز ارتباطی بین این افراد با مسئولین برقرار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در طرح های محرومیت زدایی باید حل مشکلات شبانان گنجانده شود عنوان داشت: سپاه و به طبع آن قرارگاه محرویت زدایی سپاه موظف است این همایش را در همه استانها دنبال کند.

سردار حزنی ادامه داد: در کرمانشاه و ایلام همایش چوپانان برگزار شده و خراسان جنوبی سومین استان است.  در 10 استان با اولویت این برنامه اجرا می شود.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها