مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

دفاع مقدس گنجینه‌ای با ارزش برای نسل جوان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای است که همه به ویژه نسل جوان باید از آن استفاده کنیم و این گنجینه نه تنها ایران را به دنیا معرفی کرد بلکه ارثی غنی برای جوانان این کشور به جای گذاشت.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۹۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراد حسنی در نشست تخصصی با محوریت کردستان در دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای با ارزش است که همه به ویژه نسل جوان باید از آن استفاده کنیم و این گنجینه نه تنها ایران را به دنیا معرفی کرد بلکه در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، دفاعی، کشاورزی و ... ارثی برای جوانان این کشور به جای گذاشت.

وی افزود: کردستانی‌ها در این جنگ به امر امام لبیک گفته و وحدت را با خون خود امضا کردند و برای پیروزی اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: گرچه در اوایل جنگ نگرانی‌هایی به دلیل نبود ساختار و سازمانی شایسته و عدم آمادگی مردم وجود داشت، اما امام با رهنمود‌های پیامبر گونه خود آب را بر آتش ریخته و به مردم ایران اطمینان پیروزی دادند.

وی تصریح کرد: پیروزی ایران و قدرت امروز آن ناشی از رهبری قوی و مقتدر است و رهبری شایسته یکی از نعمت‌های خدایی است که ایرانیان همواره از آن بهره‌مند بوده‌اند.

حسنی توکل، اعتماد و اعتقاد به خدا را یکی از نکات برجسته در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: پیروزی ایران در حالی بود که هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشتیم، اما تکیه بر امداد‌های خدایی و ایمان و اعتقاد به خدا و رهبری شایسته پیروزی ایران را رقم زد.

وی ادامه داد: در نتیجه دفاع مقدس، امروز قدرت ایران به جایی رسیده است که موجب نگرانی دنیا شده و پیشرفت تسلیحاتی و موشکی این کشور برای جهانیان خیره کننده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان سخنان رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل را ناشی از عصبانیت دانست و گفت: خوشحالیم که قدرت ایران موجب عصبانیت آمریکا شده و این موجب افتخار ایران است و نشان دهنده قرار گرفتن ایران در مسیر درست است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان ایران به دنبال یافتن ضعف‌های کشور هستند، بیان کرد: دشمن از محبوبیت رهبر ایران نگران است چراکه با حضور رهبری و پیروی مردم ایران از ایشان مردم ایران هرگز در دفاع از انقلاب و ایران خسته نخواهند شد.

وی به مطرح شدن بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی اشاره و عنوان کرد: امام این مسئله را برای مقابله با استکبار در همه زمان‌ها و مکان‌ها مطرح کرد و اگر در این دوران بحرانی جنگ، امام نبود، انقلاب ایران با شکست مواجه می‌شد.

حسنی عنوان کرد: تا زمانی که استقلال ایران حفظ شود، ابهت پوشالی آمریکا را می‌شکنیم و اجازه تکرار تحمیل خواسته‌های دشمن بر ملت ایران را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه کردستان نقش و اهمیت زیادی در دفاع مقدس داشته و نامش برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به رشادت‌های مردم کردستان در دفاع مقدس، داشتن باغ موزه‌ای که بتواند خدمات تخصصی علمی، فرهنگی ارائه دهد و در جذب توریست به استان نقش داشته باشد، ضروری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از پیش بینی زمینی به مساحت ۱۰ هکتار برای احداث باغ موزه در استان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با احداث این باغ موزه بتوانیم خدمات و رشادت‌های مردم کردستان در دفاع مقدس را از این طریق به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار