موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به اظهارنظر کارشناسی یکی از اساتید این موسسه در خصوص پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۷۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی به مصاحبه داود چراغی کارشناس اقتصادی که با عنوان استاد موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیگفته بود، "پیوستن به WTO بدون ایجاد زیرساخت و اصلاح ساختار، خسارت محض است" واکنش نشان داد که به شرح زیر است:

1-   موارد مطرح شده در گزارش یاد شده دیدگاه شخصی فرد مورد نظر بوده و ارتباطی به دیدگاه‌های رسمی و کارشناسی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ندارد. موسسه از طریق روابط عمومی و از مبادی رسمی در خصوص مسائل مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و حوزه‌های تخصصی خود اطلاع رسانی نموده و نظرات خود را بیان می‌کند.

2-    با عنایت به اینکه فرد یاد شده با عنوان موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی مصاحبه نموده لازم بود آن رسانه محترم قبل از انجام مصاحبه نسبت به هماهنگی با روابط عمومی موسسه اقدام می‌نمود.

توضیح تسنیم:

در هیچ جایی از خبر تسنیم عنوان نشده است که نظرات کارشناسی آقای داوود چراغی نظر رسمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی است، بنابراین بند اول این جوابیه محلی از اعراب ندارد، مگر اینکه مسئولان موسسه معتقد باشند،کارشناسان این موسسه درباره موضوعات اقتصادی حق اظهارنظر کارشناسی غیر از  نظری که رسما از سوی موسسه اعلام می شود، ندارند که البته این نظریه از ساحت موسسه ای که اسم مطالعات و پژوهش بر آن گذاشته شده و بالطبع باید محل اعلام نظرات متعدد و حتی متناقض کارشناسی در باب موضوعات اقتصادی باشد، به دور است.

در خصوص بند دوم، لازم به ذکر است که اگر رسانه ها بخواهند در خصوص هر مصاحبه ای با کارشناسان موسسات مطالعاتی با روابط عمومی آن موسسه هماهنگ کنند، به نظر می رسد باید رسانه ها بخش مصاحبه های کارشناسی را به طور کامل تعطیل کنند، چون معمولا روابط عمومی ها به جای این که تسهیل کننده انجام این مصاحبه ها باشند، مانع انجام این مصاحبه ها می شوند که علت این کار را هم خود روابط عمومی ها باید توضیح دهند.

ارسال نظرات