عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اجتماع "لبیک یا حسین (ع) " شهر مشهد مقدس با بیان اینکه معنای لبیک یا حسین (ع) در قالب ذکر و شعار محدود نمی‌شود بیان کرد: کربلا جغرافیا و عاشورا جرقه نیست بلکه کل ارض کربلا و عاشورا به عنوان یک جریان مستمر و متداوم در طول تاریخ بشری است.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۵۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم لبیک یا حسین که در شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد، گفت: بزرگترین فلسفه شهادت شاه دین، امام حسین (ع) این است که مرگ بهتر از زندگی ننگین است و لذا نباید ظلم کرد و نباید زیر ظلم کسی رفت، این منطق حسین (ع) است.

وی در خصوص برگزاری مراسم لبیک یا حسین (ع) افزود: در ابتدا باید بدانیم معنای لبیک یا حسین یعنی چه؟ چرا که این تنها یک ذکر و یک شعار نیست بلکه محتوای عمیقی دارد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: اولین معنای این عبارت این است که کربلا را جغرافیا نمی‌دانیم و عاشورا را جرقه نمی‌شماریم بلکه عاشورا را جریان مستمری می‌دانیم و این یعنی همان معنای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

وی ادامه داد: معنای عبارت لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه حادثه جانگداز عاشورا مربوط به سال ۶۱ هجری نیست و دو اردوگاه حسینی و یزیدی در همه اعصار برپا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یزیدیان زمان با تمام توان در راستای براندازی اسلام ناب محمدی هستند، بیان کرد: "انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" یعنی اینکه باید مراقب باشیم تا با چشم باز اردوگاه حسینی را برگزینیم.
وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد شمر و یزید و عمر سعد و ... را ببیند برود هیئت حاکمه آمریکا را ببیند اینان همان یزیدیان زمان هستند که به جنگ تمامیت اسلام آمده اند.

خاتمی اضافه کرد: عربده‌های ترامپ در سازمان ملل نشان از ضعف و ناتوانی و ناکامی یزیدیان و شمر‌های زمان است آنانی که در پی ایجاد خاورمیانه جدید و سلطه بر آن هستند.

وی گفت: جنگ آنان در لبنان، عراق و سوریه برای همین منظور بوده که حکومت‌های همسو با آمریکا در این کشور‌ها تشکیل دهند که بسیاری از این اقدامات با شکست مواجه شده است.

خاتمی اظهار کرد: "لبیک یا حسین (ع) " یعنی اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اگر فکر یزیدیان زمان توطئه چینی علیه ایران باشد به تعبیر امام راحل دندان در دهانشان خرد خواهیم کرد.

وی گفت: لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه بعد از ۱۴۷۸ سال جماعتی هستند به ندای "هل من ناصر" امام شهیدان لبیک می‌گویند و امامشان را تنها نمی‌گذارند.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه به دنبال گسترش حاکمیت دینی که دغدغه اصلی سید الشهداء (ع) بود، هستیم.

وی داشتن خانواده، اداره، حاکمیت و زندگی عاشورایی را مصداق لبیک یا حسین (ع) برشمرد و بیان کرد: حاکمیت دینی جاده بهشت را برای جامعه صاف می‌کند.

خاتمی افزود: اینکه حاکمیت دینی برای راهنمایی مردم به بهشت هیچ مسئولیتی ندارد از پایه غلط است.

وی ادامه داد: یاران خدا افرادی هستند که از قدرت در راه خدمت و نشر ارزش‌های دینی استفاده می‌کنند و جاده بهشت را برای افراد آن جامعه صاف می‌کنند.

خاتمی گفت: لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه یاران سید الشهداء (ع) محدود به ۷۲ یار شهید سال ۶۱ هجری نیست بلکه یاران حسینی در همه اعصار بوده، هستند و خواهند بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها