پیکر پاک شهید تازه تفحص شده؛ شهید «حسن سلیمانی» در کاشمر تشییع شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۴۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، شهید حسن سلیمانی بر روی دستان انبوه مردم ولایتمدار و شهیدپرور کاشمر از محل مسجد جامع تا زیارتگاه امامزاده سیدحمزه (ع) این شهرستان تشییع و در جوار گلزار شهدای سیدحمزه (ع) به خاک سپرده شد.

در این مراسم که همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و هفته دفاع مقدس برگزار شد مردم همیشه در صحنه و انقلابی کاشمر با عزاداری و سینه‌زنی پیکر مطهر این شهید عملیات خیبر را مشایعت کرده و با آرمان‌های امام راحل  و شهدا تجدید عهد و پیمان کردند.

امام جمعه کاشمر در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: مردم خداجو، متدین و شهیدپرور کاشمر مثل همیشه در صحنه حضور دارند و امروز نیز برای تجلیل از مقام شهید و شهادت به صحنه آمده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی ادامه داد: شهدا جان خود را بر کف دست گذاشته و با فداکاری در راه خدا شهید شدند تا عزت، استقلال و دین ما باقی بماند و کشور از شر دشمنان در امان باشد لذا شرکت ما در تشییع پیکر شهید یعنی اینکه ما قدر این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها را می‌دانیم.

وی تصریح کرد: وقتی شرکت در تشییع جنازه یک فرد مؤمن پاداش زیادی دارد آن وقت شرکت در تشییع پیکر یک شهید که جان خود را فدای دین کرده است از فضیلت بسیار بالاتری برخوردار است.

امام جمعه کاشمر افزود: منافقان و بدخواهان همواره به دنبال این هستند که سم‌پاشی کنند و زخم زبان بزنند، اما خداوند در قرآن می‌فرماید شهید در نزد خدا زنده است و روزی دارد.

وی تصریح کرد: اینکه دشمنان ما از جمله رییس جمهور آمریکا حرف‌های بی‌اساس می‌زنند به دلیل این است که آن‌ها ملت ایران، شهدا و آرمان‌های انقلاب را نشناخته‌اند و لذا ملتی را که تأسی به امام حسین (ع (کرده و شهادت طلب است را به زعم خود تهدید و تحقیر می‌کنند در صورتی که آن‌ها در واقع خود را تحقیر کرده‌اند.

طباطبایی اظهار داشت: ما باید قدردان خون پاک شهیدان باشیم و دوران دفاع مقدس را که رزمندگان ما جانانه وارد شدند و به شهادت رسیدند و نیز یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم و به روح مطهر شهدا و امام راحل (ره) درود بفرستیم.

شایان ذکر است شهید حسن سلیمانی در چهارم اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهر وی امروز پس از ۳۴ سال بر روی دستان مردم شهیدپرور کاشمر تشییع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها