رستوران‌های زنجیره‌ای در انگلیس به شدت به کارگران مهاجر از اتحادیه اروپا وابسته بودند و در حال حاضر با خروج ده‌ها هزار نفر از این کارگران مهاجر، رستوران‌های انگلیسی با کمبود نیروهای متخصص مواجه شدند.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۳۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای در انگلیس از کارگران مهاجر کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند.

در پی کلید خوردن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اتباع مهاجر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال ترک انگلیس هستند و طی 12 ماه منتهی به ماه مارس، 122 هزار مهاجر از انگلیس خارج شده‌اند که نسبت به 12 ماه قبل از آن 33 هزار نفر افزایش داشته است.

رستوران‌های زنجیره‌ای فرانکو مانکا اعلام کردند که خروج کارگران اروپایی از انگلیس در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ برای رستوران‌ها در انگلیس تبدیل می‌شود؛ چراکه این رستوارن‌ها به‌شدت به مهارت مهاجران اروپایی وابسته هستند.

فولهام شور، شرکت مادر رستوران‌های زنجیره‌ای فرانکو مانکا اعلام کرده است که چشم‌انداز اعمال قوانین جدید مهاجرت در زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حال تأثیر بر بازار کار نیروهای متخصص در رستوران‌های انگلیس است.

این شرکت اعلام کرده است هم‌اکنون 20 درصد کارکنان رستوران‌های زنجیره‌ای فرانکو مانکا انگلیسی هستند و این شرکت در تلاش است تا با ارائه مشوق‌های گوناگون اتباع اروپایی را به ماندن در انگلیس تشویق کند. عملاً صاحبان رستوران‌ها در انگلیس نگران هستند که پس از خروج اتباع اروپایی از انگلیس بازار کار این کشور تمایلی به پر کردن جای خالی آنها را نداشته باشد.

در حال حاضر صنعت میزبانی از کارگران خارجی و ارائه خدمات اسکان و اشتغال به آنها بیشترین جای خالی را در انگلیس دارد.

«الکس رسمن» مدیرعامل گروه اغذیه‌فروشی‌های شارلوت در غرب لندن معتقد است کاهش ارزش پوند انگلیس یکی دیگر از عواملی بوده که کارگران خارجی را به خروج از انگلیس ترغیب کرده است.

کاهش ارزش پوند در برابر یورو به نوعی کاهش حقوق آنها به طور غیرمستقیم محسوب می‌شود.

رسمن اعلام کرد: در حال حاضر با مشکل پیدا کردن کارگران انگلیسی که به اندازه اتباع اروپایی به کار خود پایبند باشند، روبرو هستیم.

ارسال نظرات