بلومبرگ اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا ابلاغیه جدید برای اعمال محدودیت ورود اتباع ۸ کشور از جمله ایران به آمریکا را امضا کرد.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۳۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ابلاغیه جدید اعمال محدودیت برای ورود اتباع 8 کشور به آمریکا را امضا کرد.

این ابلاغیه از روز 18 اکتبر سال جاری اجرایی خواهد شد و برمبنای آن اتباع 8 کشور چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن در ورود به آمریکا با محدودیت مواجه خواهند شد.

اتباع این 8 کشور با محدودیت‌های مختلفی نظیر ممنوعیت کامل ورود به آمریکا برای اتباع سوری و یا لغو ویزاهای غیرمهاجرتی برای اتباع ونزوئلا خواهد بود.

این ابلاغیه دقیقاً در پایان 90 روز قانون قبلی ترامپ برای اعمال محدودیت برای ورود اتباع 6 کشور مسلمان به آمریکا اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است:‌ من به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باید در راستای تأمین منافع و امنیت آمریکا و ملت این کشور قدم بردارم.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ویزاهایی که پیش از این صادر شده است، لغو نخواهند شد.

در ابلاغیه جدید این امکان فراهم شده است که بر اساس موارد مختلف اجازه ورود به آمریکا داده شود. کشورهایی که در ابلاغیه جدید برای اتباع آنها محدودیت ورود به آمریکا اعمال شده است، کشورهایی هستند که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا تأیید شده؛ چراکه از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شهروندان خود با مقامات آمریکایی سر باز زده و یا تمهیدات امنیتی لازم در کشورهای خود ندارند.

مایلز تیلور مشاور رئیس وزارت امنیت داخلی آمریکا معتقد است که اقدامات گوناگونی مانند افزایش نظارت بر اتباع برخی کشورها باید در آمریکا انجام شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند برخلاف قانون قبلی که به بروز اعتراضات و ناآرامی در سطح این کشور منجر شد، ماه‌هاست که روی قانون جدید کار شده و با توجه به حضور برخی سازمان‌ها در تبیین آن، با اعتراض و اشکالات قانونی مواجه نخواهد بود.

آمریکا از برخی کشورهای جهان می‌خواهد تا با ارائه پاسپورت‌های الکترونیکی، سابقه فعالیت تروریستی افراد را در این پاسپورت‌ها قرار داده و در اختیار آمریکا قرار دهند تا آمریکا نیز آن را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که این 8 کشور از اجرای این اقدام سر باز زده‌اند.

ارسال نظرات