خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

لزوم توسعه محصولات استراتژیک استان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اشتغال یک مسئله بسیار اساسی و مهم است اشتغال پایدار وسرمایه گذاری به هر اندازه که ممکن است در روستاها باید صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۲۴۴۸۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از  خراسان جنوبی؛ حجت السلام والمسلمین سیدعلی رضا عبادی صبح امروز در دیدار سردار حزنی اظهارداشت: آنچه شما پاسداران انجام می دهید تجسم یک انسان مسلمان می باشد که لازم است در صحنه حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز بسیج و سپاه بر اساس چار چوبی که دارد در راستای اهداف اسلام و انقلاب در حال حرکت است.

وی عنوان کرد: جامعه ما نیاز های متعددی دارد و آنچه که امروز نیاز جامعه ما است حفظ و حراست از جان، مال، ناموس، حفظ استقلال و مسائل اقتصادی است.

عبادی با تاکید براینکه اقتصاد به معنای خون جامعه است، افزود: اگر اقتصاد جامعه ضعیف شود جامعه را به زانو در می آورد.

وی با بیان اینکه خطر فرهنگی و دینی نیز جامعه ما را تهدید می کند، عنوان کرد: از نظر منطقه ای هر یک از شهرستانهای ما با دیگری متفاوت است وباید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان  با اشاره به خشک سالی های دو دهه آخیر خراسان جنوبی گفت: مسئولین باید به این موضوع توجه می کردند که میزان آبی که در آبیاری غرق آبی استفاده می شود زیاد است لذا باید آبیاری قطره ای جایگزین ابیاری غرق آبی میشد.

وی با تاکید براینکه باید کاشت درختان و محصولاتی  مانند زرشک، عناب و زعفران که در برابر خشک سالی مقاوم تر هستند در استان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد:  باید محصولات استراتژیک استان توسعه داده شود زیرا این محصولات حالت انحصاری دارد و تمام دنیا مشتری آن است.

عبادی با بیان اینکه با کمی جمعیت عشایر کارهای چشم گیری در عرصه تولید انجام می شود، گفت: باید کاری انجام شود تا تولیدات این قشر از جامعه مانند صنایع دستی  و دامی  آنها روی دستشان نماند و محصولات آنها به دست دلالان نیفتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید براینکه مسائل فرهنگی باید در درجه بالاتری از دیگر مسائل قرار بگیرد، گفت: برخی می خواهند جامعه را به زانو در بیاورند.

وی با تاکید براینکه چندین سال است امام خامنه ای(رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) به هر عناوینی بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، افزود: اقتصاد داخلی مهمترین مسئله امروز است ومسئولینی که در جایگاه مسئولیتی قرار گرفته اند باید به این امر توجه داشته باشند.

عبادی با تاکیدبراینکه منطقه خراسان جنوبی چندین سال است با خشک سالی های زیادی رو به رو است که موجب تخلیه روستاها از جمعیت شده است، متذکرشد: اشتغال یک مسئله بسیار اساسی و مهم است اشتغال پایدار وسرمایه گذاری به هر اندازه که ممکن است باید صورت بگیرد.

وی با تاکید براینکه وقتی روستایی ما به نان شبش مانده است اینترنت پرسرعت با هزینه های زیاد توسعه پیدا می کند، ادامه داد: این امر موجب منحرف کردن افکار جوانان و نوجوانان روستایی است.

عبادی متذکرشد: تهاجماتی که از سوی دشمن انجام می شود به هیچ کس رحم نمی کند.

وی خطاب به حاضرین گفت: گاهی به جای اینکه از شما تقدیر شود  خود شما هم تخریب می شوید زیر خود شما هم مصونیت ندارید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: گاهی در یک مناقصه افرادی هستند که شما را متهم وآن مناقصه را به یک شرکت خارجی می دهند ما هر روز در ورطه آزایش الهی قرار می گیریم وما هستیم که باید چگونه عمل کنیم.

وی با اشاره به تقارن دهه امر به معروف و نهی از منکر با هفته دفاع مقدس و ماه محرم عنوان کرد: این تقارن با معنی است و امام حسین(علیه السلام)سنبل مبارزه با ظلم هستند و جاذبه حق پرستی در صحنه کربلا آنقدر تاثیر گذاشت که موجب شد افرادی همراه با کاروان امام حسین(ع)شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار