رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اولیای دم تقاضای اجرای حکم را کرده‌ و فرآیند استیذان مربوط به اجرای حکم نیز انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.
کد خبر: ۸۹۲۴۴۱۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ماجرای گم شدن ستایش به بیست و یکمین روز بهار پارسال در خیرآباد ورامین واقع در جنوب‌شرقی تهران برمی گردد. درست یک هفته قبل از آنکه شبکه های اجتماعی از ماجرا با خبر شوند «ستایش» در کوچه تو در تویی که از خیابان اصلی خیرآباد به سمت غرب می رفت گم شد.
 
تحقیقات نشان داد پای پسری ۱۶-۱۷ ساله در میان است که هیچ کدام از هم محلی‌ها باور ندارند این جنایت به دست پسر سربه زیر محله روی داده است. پسر نوجوان به کانون اصلاح و تربیت رفت و پرونده این ماجرا در مراجع قضایی به جریان افتاد.
 
چندی بعد دادستان ورامین با بیان اینکه هنوز نظریه ناجا در خصوص آلت قتاله دریافت نشده است افزود: آلت قتاله در این پرونده، چاقویی است که مقتول با آن به قتل رسیده است و برای دادگاه کیفری یک که می‌خواهد به پرونده رسیدگی کند، آلت قتاله و نظریه اداره تشخیص هویت ناجا مهم است.
 
در ادامه و در آبان ماه سال گذشته وكيل پسر نوجوان كه به اتهام تعرض و قتل ستايش ٦ ساله به د‌و بار اعد‌ام محكوم شد‌ه است، لايحه اعتراضي خود‌ را به د‌اد‌گاه كيفري استان تهران تحويل د‌اد‌.
 
اما فروردین ماه امسال بود که عسکر قاسمی آقباش وکیل مدافع اولیاء دم ستایش گفت: از قبل تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل را درخواست کرده بودیم اما دادگاه مسکوت گذاشته بود که به تازگی شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، 17 خرداد امسال را برای تصمیم‌گیری در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل تعیین کرده است.
 
سرانجام امروز غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه حکم متهم پرونده ستایش قریشی توسط دیوان عالی کشور قطعی شده است، گفت: اولیای دم تقاضای اجرای حکم را کرده‌ و فرآیند استیذان مربوط به اجرای حکم نیز انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذی از سوی دادسرای مجری حکم، زمان اجرای حکم مشخص می‌شود.
 
این مقام قضایی در ادامه افزود: متهم یک محکومیت به قصاص و یک محکومیت به اعدام دارد که حتی در صورت رضایت اولیای دم مجازات اعدام این فرد به قوت خود باقی است.
ارسال نظرات