خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) می فرمایند، رفتار و کردار یک فرد منتظر بایستی بر پایه ممنوعه باشد و هر کاری که از محدوده دستورات دینی خارج می شود انجام ندهد، مواظب اعمال و رفتار خود باشد و تقوای الهی را سر لوحه کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۷۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، شامگاه شنبه در جمع عزادارن حسینی اصفهان، اظهار کرد: تمام ادیان توحیدی و غیر توحیدی اعم از یهودی، بودایی، مسیحی و زرتشتی به فرج و انتظار موعود اعتقاد دارند و همگی براین باورند که در آخرالزمان کسی می آید و ظلم را ریشه کن می کند و صلح جهانی را در سراسر عالم بر قرار خواهد کرد.

کارشناس دینی، با تاکید بر اتفاق نظر تمام مذاهب در اصل این موضوع بیان کرد: همه ادیان الهی در اصل این موضوع اعتقاد مشترک دارند فقط در جزئیات و بیان موعود اختلافاتی کوچک دارند .

وی با تاکید بر اصل انتظار تصریح کرد: بعضی افراد با نشستن و دست روی دست گذاشتن به عقیده خود منتظر هستند و اصل انتظار را برای مهدی زهرا (س) رعایت می کنند در حالی که آن ها در خوابی امی وجهلی بسیار خوف انگیز به سر می برند.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه افزود: در این میان افرادی با خواندن دعا و شب زنده داری اصل انتظار را برای موعود خود به جای می آورند که بسیار قابل قبول تر از گروه اول هستند.

وی بیان کرد: عده ای از مردم هستند که معنای منفی و بسیار بدی از انتظار دریافت کرده اند و آن اینکه امام زمان زمانی ظهور خواهد کرد که فساد و فحشا دنیا را فرا گرفته باشد پس برای تعجیل در فرج ایشان آن افراد هم در ایجاد این فساد همکاری می کنند تا به قول خود فرج را تعجیل ببخشند.

استاد حوزه عنوان کرد: هیچ کدام از این گروه ها معنای کامل انتظار را دریافت نکرده اند و آنها در باورهای غلطی که خود از انتظار دریافت کرده اند لانه برگزیده اند.

حجت الاسلام ابطحی با تاکید برمعنای کامل و جامع انتظار تصریح کرد: انتظار در این دوران به این معنی است که خود سازی انجام دهیم و آماده به خدمت به امام زمان خود باشیم بنابراین اعمال، رفتار، رفقا، مسائل مالی و همه و همه امام زمان(عج) پسند و بسیار شبیه یک فرد منتظر باشد.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند رفتار و کردار یک فرد منتظر بایستی بر پایه ممنوعه باشد و هر کاری که از محدوده دستورات دینی خارج می شود انجام ندهد، مواظب اعمال و رفتار خود باشد و تقوای الهی را سر لوحه کار خود قرار دهد .

حجت الاسلام ابطحی گفت: داشتن انصاف، محاسن اخلاق، مواسات با برادر دینی  و پررنگ بودن یاد خدا در زندگی مهم ترین ویژگی های یک فرد منتظر است.

وی در ادامه افزود: غیبت امام زمان(ع) یک امتحان بزرگ برای قلب شیعیان و افزایش صبر بر قلب منتظران واقعی مهدی موعود به شمار می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها