خبرهای داغ:
استاد حوزوی:

استقامت در دین وجه مشترک یاران امام حسین(ع) با یاران امام راحل است/ لازمه وجود «نظم دینی» در خانواده ها

استاد حوزه گفت: اگر نگاهی عمیق و موشکافانه از کربلای حسینی تا کربلای خمینی بیاندازیم خواهیم دید، ۷۲ نفر از یاران حسین(ع) و عده کمی از مردمان شیعه ما در این دوران استقامت دینی دارند و تنها عامل لغزش، ضعف یا نبود همین استقامت است.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۴۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام محسنی از قم شامگاه یکشنبه، در جمع عزاداران حسینی رزمندگان اسلام گفت: شیعه بودن مسئولیت های سنگینی بر عهده شیعیان حسین (ع) گذارده است که این مسئولیت بسیار سخت است و ما باید به گونه ای رفتار کنیم که نام حسین(ع) در سراسر گیتی بپیچد.

کارشناس دینی بیان کرد: کسانی که در واقعه عاشورا و در کنار سید و سالار شهیدان بودند به ظاهر دین داری می کردند و تنها تفاوت تعداد زیادی از حاضران در واقعه بزرگ عاشورا  با یاران با وفای حسین(ع)، استقامت در دین داریشان بود.

وی امام حسین(ع) و راه او را تنها راه مستقیم برای شیعیان برشمرد و تصریح کرد: آدم های زیادی با حسین(ع) روبروی شدند و امام حسین(ع) از آنان خواست تا در این مسیر یاریش بدهند اما آنها بسیار نالایق بودند و در مقابل ایشان و در جبهه دشمن ظاهر شدند.

حجت الاسلام محسنی اظهار کرد: اگر نگاهی عمیق و موشکافانه  از کربلای حسینی تا کربلای خمینی بیاندازیم خواهیم دید 72 نفر از یاران حسین و عده کمی از مردمان شیعه ما در این دوران استقامت دینی دارند و تنها عامل لغزش عدم وجود همین استقامت است.

وی با تاکید بر روایاتی در خصوص دین داری  عنوان کرد: حضرت علی(ع) در بازار های کوفه راه می رفتند  و با صدای بلند به مردم می گفتند، ای مردم ترسم از نوع دین داری شماست، دین خود را نگه دارید.

حجت الاسلام محسنی در ادامه تصریح کرد: از امام مجتبی(ع) پرسیدند، مروت به چه معنا است؟ ایشان فرمودند کسی که بخیل باشد عین مروت است زیرا شخص بخیل چیزی که برای خود دارد را به کسی نخواهد داد و آدم دین دار نیز به همین گونه باید رفتار کند.

وی گفت: زمان های قدیم مسجد تنها مکانی برای ادای نماز های سه گانه نبود بلکه محل فکر، رفت و آمد و دوستی عمیق با دین و قرآن بود.

استاد حوزه با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم افزود: نظم دینی مردم بسیار به هم ریخته و نابسامان است و آدمی که نظم دینی نداشته باشد امنیت اقتصادی، فکری، روانی و سیاسی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار