خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

حفظ نظام جمهوری اسلامی بزرگترین و مهمترین معروفات است

حجت الاسلام امینی در مراسم عزاداری اتاق و بسیج اصناف شاهرود گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران مهمتریت و بزرگترین معروفات است که مابقی معروفات به آن وابسته است.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۴۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) که به همت مجمع امور صنفی، اتاق اصناف و حوزه بسیج اصناف الهادی در مجمع امور صنفی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه رزق و روزی را خدا به انسان می‌دهد و این روزی باید حلال باشد اظهار کرد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در بیانات خود به سپاه عمر سعد گفت، چون شکم‌های شما از حرام و شبهه پُر شده سخن حق را نمی‌شنوید.
وی افزود: این سخنان امام اثرگذاری مال حرام و شبهه ناک را نشان می‌دهد که سبب می‌شود جامعه اسلامی بر علیه امام خود خروج کنند و این فجایع را در تاریخ رقم بزنند.
امینی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: باید زمینه معروف‌ها را در جامعه فراهم کنیم به نحوی که اگر در جامعه فردی منکری را مرتکب شد بدون تندی کردن و با تذکر لسانی و شفاهی او را از مسیر اشتباه به راه درست هدایت کنیم.
وی تصریح کرد: ترویج معروفات در جامعه وظیفه همگانی است و شما اصناف و بازاریان با ترویج رزق حلال در جامعه می‌توانید در جهت سالم سازی جامعه از حرام و شبهه اثرگذار باشید.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امروز جامعه ما دچار تهدیدات گوناگون فرهنگی و جنگ نرم است گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد انحراف در دین و احکام آن به اهداف شوم خود برسد همانگونه که در زمان امام حسین (ع) توانست با این شیوه مسلمانان را در مقابل امام معصوم قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه ماه محرم ماه ترویج فرهنگ حسینی در جامعه است عنوان کرد: همه ما در هر جایی که هستیم وظیفه داریم مروج فرهنگ حسینی با رفتار و عمل و گفتار خود باشیم و باید تلاش کنیم تا این مهم محقق شود.
امینی با بیان اینکه عبادات هفتاد جزء دارد که نه جزء آن کسب روزی حلال است بیان کرد: توجه به این امر سبب می‌شود انسان در هر جایی که باشد برای کسب روزی به خدا توکل کند حال مغازه باشد یا منبر، روزی را خدا تعیین کرده است.
وی با اشاره به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین معروف است چرا که نماز و روزه و برنامه‌های مختلف دینی و معنوی که در جامعه ما انجام می‌شود به برکت نظام اسلامی است و باید حافظ این نظام و دستاورد‌های آن به عنوان بزرگترین و مهمترین معروف باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها