محرم فرصتی برای پاکسازی دل‌های مردم از هجمه‌های فرهنگی دشمن

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در نشست تخصصی مبلیغن اعزامی به کردستان گفت: محرم بهترین فرصت برای پاکسازی دل‌های مردم از هجمه‌های فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۲۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در نشست تخصصی مبلغین طرح بصیرت عاشورایی گفت: مبلغین خود باید بیستر از مردم در مسیر شناخت امام حسین (علیه السلام) قرار بگیرند و تا معرفت امام حسین را درک نکنیم نمیتوانیم مردم را به این راه هدایت کنیم.


وی ادامه داد: فرهنگ حسینی چراغ هداتی همواره روشن است که نجات بخش جامعه بشری خواهد شد و کشتی است که هر کس بر آن سوار شد به ساحل نجات خواهد رسید.


نوروزی خاطر نشان کرد: امروز در فضای مجازی تهاجم فرهنگی علیه دین و تشیع بسیار است و دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و کمرنگ کردن دین در زندگی آن‌ها بالاخص قشر جوان و نوجوان هستند و در این خصوص وظیفه روحانیوم بسیار سنگین است و باید در این زمینه رود پیدا کنند، زیرا به قول بزرگان دین فضای مجازی حقیقی است و باید با علم و قدرت در آن ورود پیدا کرد.


مدیر کل اوقاف کردستان به جایگاه والای مبلیغین اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین ناب محمدی یک وظیفه بسیار اثر گذار و سودمند است و روحانیتی علمی با بیان خوب می‌تواند جوانان را به سمت معرفت دینی سوق بدهند.


حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: تبلیغ و ترویج پیام‌های عاشورا، معرفت دهی و شناخت دهی به اقشار مختلف مردم در خصوص اهداف امام حسین (ع)، استفاده از منابع مورد اعتماد در روضه خوانی، جلوگیری از ایجاد خرافه و ورود آلات نا متعارف به هیات‌های عزاداری، اهل مطالعه بودن، به روز بودن و بهره برداری از ظرفیت فضای مجازی، اهتمام در زمینه‌های تقریبی و وحدت، از خصوصیاتی است که مبلیغین اعزامی به امامزادگان و مناطق محروم باید در دستور کار خود قرار دهند.


وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج وقف در ایام سوگواری محرم گفت: روحانیون با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در این ایام می‌توانند ایجاد وقف‌های جدید در زمینه‌ها و نیات مورد نیاز جامعه تاثیر گذار باشند، زیرا که قریب به ۹۰ درصد از موقوفات استان در خصوص مساجد می‌باشد و ایجاد وقف‌های نوین می‌تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات مردم باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار