محمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد در مجمع عالی قشر بسیج کارگری ضمن تقدیر از محمد رضا نیک نام بیان داشت :بسیج کارگری بازوی قدرتمند اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزداست.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۴۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت هفته دفاع مقدس مجمع قشر بسیج کارگری استان یزد با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و اعضای شورا‌های قشر بسیج کارگری در کلیه شهرستان‌ها ومرکز استان در سالن تلاش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساعت ۹ الی ۱۲ تشکیل شد.

در این جلسه مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیان کرد:مجمع قشر اتاق فکر استانی بسیج کارگری می‌باشد که متشکل شده از اعضای شورا‌های بسیج کارگری در تمام شهرستان‌ها که با برگزاری جلسات اندیشه ورزی راهکارهی مناسبی را در جهت حل مشکلات مطرح شده ارائه می‌دهند.

محمد رضا نیک نام ادامه داد:اعضای شوراه‌های قشر بسیج کارگری ما در بعضی از جلسات خود خروجی‌هایی داشته اند که توانسته اند دستگاه‌هایی طراحی کنند که منفعت‌های میلیاردی برای کشور داشته و به جای اینکه دستگاهی را از خارج وارد نمایند خودشان در داخل کشور تولید کرده اند.

وی گفت:ما در جلسات شورا‌های قشر بیشتر مشکلات جامعه کارگری را احصاءمی کنیم و برای حل این مشکلات راهکار‌هایی را نیز به دولت ارائه می‌دهیم. بسیجیان دز این جلسات به عنوان سربازان جبهه انقلاب اسلامی در بخش اقتصادی بیشترین وظیفه در پیاده سازی و عملیاتی کردن افزایش تولید داخل و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ساخت داخل را دارند.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این هفته را فرصتی برای ارج نهادن به شهدا دانست و اظهار کرد: ۳۱ شهریور ۵۹ در آن بلبشو و هیاهوی جنگ داخلی ایران به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی، خبر عبور ارتش بعثی عراق از مرز‌های زمینی و هوایی کشورمان رسید که در نهایت منجر به جنگی ۸ ساله شد؛ اما تفکر و اندیشه امام خمینی و مدیریت قوی شان در این جنگ تحمیلی که به عنوان طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم به شمار می‌آمد، پیروزی کشورمان در مقابل دشمنان بعثی را رقم زد.

وی با بیان اینکه طی ۸ سال دفاع مقدس، شاهد تربیت نسلی بودیم که ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت را به معنای واقعی کلمه به تصویر کشیدند گفت: نسلی که این درس و آموزه‌ها را به نسل‌های پس از خود نیز انتقال دادند و افراد برخاسته از این نسل ها، امروز با منش پهلوانی، قهرمانی و انقلابی خود حیرت جهانیان را موجب شده است.

ریاحی در این زمینه افزود: «شهید حججی» نماد واقعی این تربیت انقلابی است؛ فردی از نسلی که امنیت ملی را برای مردمانش به ارمغان می‌آورد؛ آنهم در شرایطی که کشورمان از هر سو، مورد تهدید استکبارجهانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز کشورمان، ایران گذشته نیست که در لحظه چشم باز کند و متوجه ورود دشمنان به خاکش شود؛ چراکه آمادگی نظامی و دفاعی امروزش می‌تواند از اساسی‌ترین راهکار‌های ایستادگی و مقابله با رجزخوانی‌های دشمنان ایران اسلامی باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیج با رشد شاخ و برگهایش در داخل و خارج از میهنمان، به نوعی تضمین کننده این امنیت ملی است عنوان کرد: هفته دفاع مقدس، فرصتی را فراهم می‌کند تا این آمادگی لازم حفظ و حتی مضاعف شود؛ فرصتی که به طور نمادین رزمندگانمان را طی این ۸ سال ارج نهیم.

وی ضمن درود بر روح پرفتوح شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی از سومین شهید محراب نیز یاد و اظهار کرد: در هر صورت به منظور بهبود وضعیت زندگی و جامعه کنونی، لازم است تا درس‌ها و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس را سرلوحه کار خود قرار دهیم. در این راستا بسیج کارگری کمک شایانی به جامعه کار و تولید دارد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بسیج کارگری با تشکیل شورا‌هایی از جمله اندیشه ورزی تلاش می‌کند تا همگام با متولیان و دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان بازوی قدرتمند اداره کل در مباحث اقتصادی- اجتماعی و رفاهی کارکنان و کارگران جامعه کار و تولید پیش قدم باشد.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی باید اولویت بندی خوبی برای برنامه‌های اجرایی استان داشته باشیم اظهار کرد: اشتغال استان یزد با توجه به کمبود منابع آبی و آب و هوای خشک به سمت خدمات حرکت کرده است.

ریاحی در این باره افزود: در این زمینه با بررسی دقیق و تحقیق و پژوهش باید اولویت‌های بخش خدمات را شناخت و مشخص کرد در نهایت باید بررسی شود که چه تعداد فارغ التحصیل در چه رشته‌ای و با چه مهارت‌هایی در استان آموزش داده شده اند.

وی استان را به عنوان یک جایگاه پایدار در دنیا در ۳ حوزه شاخص معرفی کرد و گفت: استان می‌تواند در حوزه‌های فناوری اطلاعات با وجود متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در این زمینه، عرصه گردشگری به سبب جهانی شدن شهر و نیز عرصه پوشاک و نساجی به دلیل وجود بازیگران خبره در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد و خودی نشان دهد.

این مقام مسئول یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بیشتر نگاه به تقویت بنگاه‌های خرد و خانگی با نگاه کارآفرینانه و اشتغال روستایی و عشایری دارد که در این زمینه تلاش خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در خصوص بهبود وضعیت اشتغال استان گفت: در این زمینه باید در وهله اول چالش‌های استان را بشناسیم؛ نرخ بیکاری، وضعیت سرمایه گذاری و نرخ مشارکت اقتصادی از جمله این چالش‌ها و مسائل مورد بررسی است.

ار ادامه سید سعید رضا موسوی رئیس شورای قشر بسیج کارگری استان یزد گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شورا به جمع حاضر ارائه نمود سپس اعضا در خصوص مساله اصلی که بهبود وضعیت اشتغال استان بود نظرات خود را اعلام نمودند و در پایان ضمن جمع بندی، بیانیه مجمع توسط یکی از اعضاء قرائت شد.
ارسال نظرات