مسئول آموزش ناحیه بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه مبنا در شیوه مدیریتی امام حسین (ع) دغدغه مندی ایشان است افزود: بی‌دردی و بی‌تفاوتی نسبت به معضلات و انحرافات، جامعه اسلامی را به تباهی می‌کشد.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۴۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام قاسم اردکانی صبح امروز در سلسله جلسات بررسی مبانی مدیریت عاشورایی که هم‌زمان با ده اول محرم و به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی برگزار می‌شود با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین مبانی این نوع مدیریت دغدغه مند بودن است افزود: امام حسین (ع) وقتی می‌بینند که فردی بر جامعه اسلامی حکومت می‌کند که حتی ظواهر اسلامی را هم رعایت نمی‌کند و دین پیامبر تهدید می‌شود و جامعه رو به انحراف است دست به قیام می‌زنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) همواره بر روی لزوم دغدغه مند بودن مسلمین نسبت به انحرافات و معضلات جامعه اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتند اذعان کرد: قیام ایشان از روی دردی بود که برای اصلاح جامعه داشتند.

وی بی‌دردی و بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به مشکلات، معضلات و انحرافات جامعه را عامل به تباهی کشیده شدن جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: انسان دغدغه مند همواره به دنبال اثرگذاری و پیشرفت است و سختی‌ها و کاستی‌ها موجب نمی‌شود از هدفش دست بردارد.

حجت‌الاسلام اردکانی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اردوهای جهادی اظهار داشت: ایشان این اردوها را فرصتی برای آشنایی با دردهای جامعه می‌دانند و دانشجویان و جوانان با حضور در این اردوها و نشست و همراهی با محرومین جامعه، دغدغه حل معضلات این محرومین را پیدا می‌کنند و در آینده به‌عنوان نیروهای اجرایی و تصمیم‌گیرنده نسبت به مشکلات آن‌ها حساس خواهند بود.

مسئول آموزش ناحیه بسیج دانشجویی یزد در با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) همواره سعی داشتند تا این دغدغه مندی را به دیگران نیز منتقل کنند و آن‌ها را نسبت به انحرافاتی که گریبان گیر جامعه مسلمین شده بود آگاه کنند افزود: داشتن آگاهی نسبت به اوضاع زمانه و بصیرت از ملزومات دغدغه اصلاح جامعه را داشتن است.

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه همه اصحاب امام حسین (ع) حتی کودکان حاضر در حماسه کربلا نسبت شخصیت‌هایی بودند که درد دین داشته و دغدغه مند بودند تصریح کرد: در دوره‌ای که دشمن با همه توانش به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی و ایجاد انحراف در اعتقادات مردم است، مسئولین جامعه و همه‌ی نیروهای انقلابی باید فراتر از برنامه و دستورالعمل‌ها و وظایف خود تلاش کنند و نسبت به مشکلات مختلف جامعه بی تفاوت نباشند.
ارسال نظرات