مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از برگزاری مراسم ویژه روضه خوانی به زبان انگلیسی و بازدید گردشگران خارجی از مراسم عزاداری سنتی یزدی ها خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۳۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبگرزاری بسیج از یزد، مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از برگزاری مجلس روضه و سخنرانی به زبان انگلیسی از پنجم ماه محرم در یزد خبر داد.

سیدحسن حسینی اظهار داشت: این برنامه قبل از نماز مغرب و عشا در حسینیه پیر برج در ابتدای خیابان حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

وی گفت: حجت الاسلام منیب یکی از روحانیون مسلط به زبان انگلیسی است که سال‌ها در لندن و برخی دیگر از شهر‌های جهان به تبلیغ پرداخته، سخنرانی در این مراسم را بر عهده خواهد داشت.

حسینی با اشاره به حضور گسترده گردشگران خارجی در شهر جهانی یزد بیان داشت: گردشگران در هنگام حضور در یزد با دیدن حال و هوای عزاداری مردم حسینیه ایران برایشان سوالات بسیاری شکل می‌گیرد. با برگزاری چنین مراسمی علاوه بر عمق بخشیدن به اطلاعات این گردشگران از تشیع، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهداف قیام ایشان می‌توان شیعه حقیقی را از شیعه انگلیسی و اسلام ناب را از اسلام تکفیری‌ها و داعشی‌ها تفکیک کرد. در کنار این مراسم هم یک سری ویدئو‌هایی از عزاداری مردم یزد در مجموعه بافت تاریخی برای گردشگران به نمایش در می‌آید.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران تاکید کرد: هم اکنون با همکاری کمیته گردشگری مذهبی سازمان میراث فرهنگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم به مسئولان مربوطه در هتل‌ها و آژانس‌ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است. همچنین حضور عموم مردم در این مراسم نیز بلا مانع است.

وی افزود: ۸ سال است که گردشگری مذهبی در یزد جریان داشته و به این لحاظ برای سایر نقاط کشور الگو شده، به همین دلیل شهر‌های دیگر نظیر اصفهان، شیراز، قم و کاشان نیز به گردشگری مذهبی رو آورده اند.

حسینی با اشاره به برنامه ریزی جهت بازدید گردشگران خارجی از مراسم عزاداری سنتی مردم یزد اعلام کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته گردشگران خارجی از مراسم زنجیر زنی، سینه زنی، پخت آش نذری، نخل برداری و شام غریبان مردم یزد در حسینیه شاهزاده فاضل، مسجد روضه محمدیه، مریم آباد و امامزاده سید جعفر (ع) بازدید خواهند داشت و در مراسم روز‌های تاسوعا و عاشورای شهرستان‌های مهریز، تفت و اشکذر نیز حضور خواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری این تور‌ها گردشگران با حضور در جلسه‌ای با اباعبدالله الحسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا آشنا می‌شوند ضمناً روحانیون مسلط به زبان انگلیسی همه جا با این تور‌ها همراه خواهند بود.
ارسال نظرات