نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عزاداری های محرم باید بدون کوچکترین مزاحمت و اذیت برای مردم برگزار شود و تشویق هیات ها به این موضوع همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۲۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم  در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تاکید بر اهمیت عزاداری های مردمی برای سیدالشهدا (ع)، افزود: این عزاداری ها باید در ساعات مقرر برگزار و در آن مسایل خرافی و ترویج برخی موارد شبهه انگیز راه پیدا نکند.

عزاداری بدون مزاحمت اجرای امر به معروغ و نهی از منکر است
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اظهار کرد: فرهنگ سازی در این خصوص یک ضرورت است و باید سیاست هایی اتخاذ شود که با تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ همگانی، بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده وگرنه هرچقدر به تذکرها اکتفا کنیم آن چنان که باید و شاید موفق نخواهیم بود.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: راهکارهای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی در جامعه باید تدوین و بررسی شود و این امر میسر نمی شود مگر اینکه از خود، خانواده های خود و ادارات آغاز کنیم و پس از آن به جامعه تسری دهیم.
وی از وضعیت بدحجابی در برخی بیمارستان های دولتی و غیردولتی و شرکت های هواپیمایی انتقاد کرد و گفت: باید در این مورد تدبیری اساسی اندیشیده شود.
امام جمعه تبریز بر لزوم توجه به پژوهش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: باید توجه داشت که تنها بدحجابی منکر جامعه نیست و انتظار دارم معروفات و منکرات سیاسی جامعه توسط تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی در حوزه های مربوطه مورد کنکاش قرار بگیرد.

ارسال نظرات