جانشین سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۲۳۹۸۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرگرد پاسدار "علی میرزایی"؛ جانشین سپاه ناحیه ملکشاهی در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در 31 شهريور 1359 رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد. صدام حسين ملعون رييس جمهور وقت عراق با ظاهر شدن در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثي به خاک ايران را اعلام کرد.

میرزایی افزود: ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعيت داخلي و خارجي ايران، فتح يک هفته‌اي تهران را در سر مي‌پرورانيد، در روزهاي نخست تجاوز، بدون مانعي جدي در مرزها تا دروازه‌هاي اهواز و خرمشهر پيش تاخت.
تحت چنين شرايطي امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و نداي ملکوتيش دل‌هاي شيفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کيان جمهوري اسلامي نمود؛ بطوريکه، نيروهاي مردمي بدون امکانات و تجهيزات و حتي آموزش‌هاي نظامي به مقاومت پرداختند.

جانشین سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: جنگي نابرابر در شرايطي به ايران تحميل شد که از جانب استکبار جهاني بويژه آمريکا تحت فشار شديدي قرار داشت و در داخل کشور نيز جناح ‌هاي وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوي تبليغاتي و ايجاد درگيري‌هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند و نيروهاي نظامي نيز به خاطر تبعات قهري انقلاب، هنوز مراحل بازسازي و ساماندهي را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

وی تصریح کرد: بی تردید، مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود دفاع کردند.

میرزایی ادامه داد: ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است، لذا انتظار است در این روزها که مردم فهیم کشورمان برگ زرینی بر تاریخ این مرز و بوم به ثبت رساندند، این رشادت ها و ایثارگریها را که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است برای نسل جوان امروز بازگو کنیم.

جانشین سپاه ناحیه ملکشاهی اذعان کرد: حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتى که قله‌هاى سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش در نوردیده است، حکایت ماندگار دلاورى شهیدان و شاهدانى است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز وبوم اسلامى را نگاشته‌اند.

وی در پایان گفت: در همین راستا سپاه ناحیه ملکشاهی در طول هفته دفاع مقدس 24 برنامه را در سطح شهرستان اجرا می نماید.

 

ارسال نظرات