خبرهای داغ:
جانشین ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزرات کشور:

استان همدان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکه‌تاز و علمدار است

جانشین ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت و حقوق شهروندی وزرات کشور گفت: استان همدان در زمینه کاهش تخلفات اداری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکه تاز و علمدار است و از استان‌هایی چون مرکزی و یزد پیش افتاده است.
کد خبر: ۸۹۲۳۹۸۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

استان همدان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکه‌تاز و علمدار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی ملازاده امروز در گردهمایی مشترک روسای ستادهای صیانت از حقوق شهروندی  و امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان‌های همدان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما وضعیت نامناسبی به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرای امر به معروف و نهی از منکر  است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه عنوان کرد: در آسیب‌های اجتماعی کار به جایی رسیده  که مقام معظم رهبری شخصاً ورود پیدا کردند و تاکنون با برگزرای چهار جلسه مهم با سران قوا و نمایندگان ذیربط  بر مقابله با آسیب‌های آن تاکید داشتند و فرمودند که این آسیب‌های اجتماعی به اندازه 20 سال روی هم انباشته شده است.

جانشین ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزرات کشور  با اشاره به وجود جنگ نرم دشمن در فضای مجازی  تصریح کرد: اگر دیروز آسیب‌های اجتماعی بیرون از خانه بود امروز به داخل خانه‌ها رسیده‌ که لازم است همه نسبت به کاهش این آسیب‌ها در جامعه حساس کار فوق‌العاده‌ای انجام داد.

وی در همین خصوص با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر انجام کار فوق‌العاده در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ایشان در جلسات خود کار فوق العاده را کاری می دانند که قرار است دو ساله انجام شود ولی 6 ماهه پیگیری و تمام می‌شود.

* وضعیت نامناسب حجاب و عفاف در بخش  خصوصی

ملازداه با تشریح آسیب‌های اجتماعی از حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده، جرایم جنسی، فضای مجازی، پوشش نامناسب، زندانیان اعتیاد، نارضایتی مردم از نظام اداری، بی‌اعتمادی اجتماعی، معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها، طلاق، فساد‌های اخلاقی، مشروبات، زنان بدسرپرست، زنان خیابانی و... به عنوان مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه نام برد و تصریح کرد: این آسیب‌ها در ارتباط مستقیم با ستاد صیانت از حریم عمومی و شهروندی هستند.

وی به اشاره به عملکرد ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت و حقوق شهروندی  گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از فعالیت‌هایی است که این ستاد در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزرات کشور با بیان اینکه  وضعیت پوشش در ادارات دولتی مناسب است اما در بخش عفاف و ارتباطات  مشکلات و آسیب‌هایی وجود دارد، افزود: در بخش  خصوصی نه تنها در عفاف  بلکه از نظر پوشش و حجاب وضعیت نامناسبی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به  نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته از اداره‌های استانی با بیان اینکه استان همدان در ستاد صیانت حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: استان همدان در زمینه کاهش تخلفات اداری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکه تاز و علمدار است و از استان‌هایی چون مرکزی و یزد پیش افتاده است.

* رمز ماندگاری هیئت‌های مذهبی و بسیج  در مردمی بودن آنهاست

ملازاده به اقدامات مهم و  اثرگذار استان در این زمینه اشاره و بیان کرد: استفاده از ظرفیت سمن ها، ساماندهی مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق، ایجاد بنیاد صیانت از خانواده، هماهنگی در بازرسی از ادارات، استفاده از توان علما و اندیشمندان، حمایت از اردوهای راهیان نور و برگزاری ملاقات مردمی  از جمله این اقدامات و نقاط قوت استان است.

وی با تاکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد: رمز ماندگاری هیئت‌های مذهبی و نهادهایی مانند بسیج  در مردمی بودن آنها است و هنر امام راحل برای پیروزی و تداوم انقلاب و دفاع مقدس استفاده از ظرفیت مردمی بود که  باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از  ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

جانشین ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزرات کشور  در ادامه به ارائه راهکارهای مناسب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت و  اظهار کرد: پررنگ شدن جدیت در وظایف انجام وظایف اداری، استفاده از ظرفیت‌های مردم به ویژه هییت‌های مذهبی، استفاده از ظرفیت بسیج، رواج مطالبه‌گری در جامعه و ... از مهمترین راهکارهای مناسب و تاثیرگذار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیگیری و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها کم‌رنگ شده است، یادآور شد: جدیت در وظایف ذاتی ادارات کم‌رنگ شده و این امر باید به صورت جدی در ادارات دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات