رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد

پرداخت معوقات کارگران "هپکو" ظرف یک هفته آینده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سازمان خصوصی سازی مکلف شد تمام حقوق کارگران "هپکو" را ظرف یک هفته آینده پرداخت کند.
کد خبر: ۸۹۲۳۹۴۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در خصوص جلسه شب گذشته نماینده های مردم اراک در مجلس با وزرای صنعت ، معدن و تجارت ، اقتصاد، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس بانک مرکزی و مدیران استان مرکزی پیرامون حل مشکلات کارگران آذراب و هپکو گفت: مقرر شد که مجمع آذراب به زودی و با حضور نماینده ناظر بورس و بانک در استانداری برگزار و پس از برگزاری مجمع مدیرعامل شرکت انتخاب و پس از برگزار مجمع و انتخاب مدیرعامل بدهی‌های شرکت آذرآب در بخش تامین اجتماعی و مالیاتی تقسیط و زمینه ترخیص مواد اولیه مورد نیاز شرکت بدون ضمانت بانکی فراهم شود.

وی افزود: با توجه به شبهاتی که در خصوص منابع مالی شرکت آذراب وجود دارد مقرر گردید که حسابرس بورس در شرکت مستقر و وضعیت منابع مالی شرکت را رصد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به طرح مشکلات «هپکو» گفت: در خصوص شرکت هپکو هم مقرر شد سازمان خصوصی سازی مکلف شد تمام حقوق کارگران را ظرف یک هفته آینده پرداخت و بر سهامدار شرکت نظارت داشته باشد و از ثبت سفارش خرید تجهیزات راه سازی جلوگیری، و واردات متوقف، و قرارداد هپکو با سازمان همیاری‌های شهرداری‌های وزارت کشور نیز تمدید شود.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی، مشمول شدن شرکت‌های آذرآب و هپکو برای دریافت تسهیلات رونق تولید و پیگیری قراردادهای منعقد شده توسط کارفرمایان با شرکت‌های آذرآب و هپکو و جلوگیری از لغو قراردادها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

حاجی پور اظهار کرد: در خصوص شرکت هپکو به دلیل اینکه مدیریت قبلی به تعهدات خود عمل نکرده است، سازمان خصوصی‌سازی وارد میدان شده است و تعهدات را دنبال می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار