حبیب الله آسوده گفت: یکی از آسیب های جدی در اقتصاد تولید محور، بالا بودن نرخ سود بانکی است این در حالی است که نرخ سود بانکی به طور واقعی کاهش پیدا کند باید بتواند رونق اقتصادی را فراهم کند.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۸۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

حبیب الله آسوده یکی از نخبگان اقتصادی در بسیج ادارات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سود بانکی که اجمالا سود بانکی پایین اعلام شده است تنها به شیوه دستوری بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش سود بانکی به شکل دستوری نمی‌تواند به چرخه تولید کمک شایانی داشته باشد افزود: یکی از آسیب های جدی در اقتصاد تولید محور، بالا بودن نرخ سود بانکی است این در حالی است که نرخ سود بانکی به طور واقعی کاهش پیدا کند  باید بتواند رونق اقتصادی را فراهم  کند.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی باید در ابطه با ایجاد افزایش فضای کسب و کار شکل بگیرد افزود: حمایت از تولید داخلی یکی از اقدامات اساسی است که باید از سوی نظام بانکی شکل بگیرد. مدیریت نظام بانکی باید در راستای مردمی کردن اقتصاد شکل بگیرد از اینرومی‌تواند بهترین بسته را برای همراهی مردم به عنوان اصلی ترین ارکان مقاومت در جامعه داشته باشد.

این نخبه اقتصادی بسیجی خاطر نشان کرد: همه سازو کارها و اجزایی کشورمان به گونه ای طراحی شوند که بتوانند تولیدات داخلی و بالطبع اقتصاد کشورمان را در برابر تهدیدات حفاظت کنند و بتوانند مسیر رسیدن به اهداف اقتصادی کشورمان را هموار سازند.

ارسال نظرات