استاندار یزد در آیین بازگشایی مدارس در میبد:

معلمان یکی از محور‌های اساسی در پیشرفت نظام آموزشی هستند

آیین بازگشایی مدارس در شهرستان میبد و با حضور استاندار یزد، دکتر رزاقی نماینده وزیر آموزش پرورش و مسئولین شهرستان در مجتمع آموزشی دخترانه امام حسین(ع)برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۸۷۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد؛ در این مراسم نمادین، استاندار یزد با اشاره به ایام محرم و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و به خصوص شهدای دانش آموز گفت: از همه خیرین عزیز که در کمک به راه اندازی زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی هزینه می‌کنند و فضای جامعه را در روند رو به رشد سامان می‌دهند، تشکر می‌کنم.
سید محمد میرمحمدی اظهار داشت: چهار محور دانش آموز، معلم، فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی تشکیل دهنده مسایل آموزشی و لازمه‌های پیشرفت هستند.
وی با اشاره به این نکته که دانش آموزان با جرات و جسارت خود پرسشگری را محور کار خود قرار دهند گفت: خلاقیت بعد از پرسشگری بروز می‌کند و اینگونه ظرفیت سازی‌ها و اندیشه ورزی تقویت می‌شود و موجبات رشد و ترقی را فراهم می‌کند.
استاندار یزد با بیان این نکته که صبر و بردباری باید مورد توجه باشد عنوان کرد: تعامل و گفتگوی بین دانش آموزان، کار گروهی و مشارکت جویی باعث رشد دانش آموزان و بیرون آمدن ان‌ها از انزوا می‌شود و هم افزایی و همفکری در بین دانش آموزان نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند اثرگذاری ان‌ها را بیشتر کند.
وی افزود: معلمان نیز به عنوان یکی از محور‌های اساسی در پیشرفت نظام آموزشی می‌توانند با برنامه ریزی درست موجب هدایت طیف دانش آموزان را فراهم کنند و نقش ان‌ها در این مسیر بسیار اساسی و مهم است.
میرمحمدی عنوان کرد: ارتباط معلمان با مدرسه و اولیاء دانش آموزان نیز باید هر چه بیشتر باشد، و در جلسات مشترک برای تربیت هر چه بهتر دانش آموزان نیز گفتگو و همفکری صورت گیرد.
وی اظهار داشت: نظم پذیری و اشاعه آن بین دانش آموزان باعث نظم پذیر شدن جامعه و کم شدن معضلات اجتماعی می‌شود.
استاندار یزد افزود: منشا آمادگی همه موقعیت‌های جامعه از همین کانون‌های اموزشی و مدارس شروع می‌شود و کشور به واسطه آموزش صحیح در همین مقاطع ساخته می‌شود.
سید محمد میرمحمدی با تشکر از مسئولین آموزش پرورش، مربیان، معلمان و دیگر دست اندرکاران این بخش افزود: از فرماندار عزیز، آقای حسین فلاح که دلسوزانه تلاش می‌کنند و تعامل خوبی دارند سپاسگزارم، همچنین با یادی از مرحوم آیت الله اعرافی، برای فرزند بزرگوارشان که از افراد موفق کشور هستند، آرزوی توفیق بیشتر را دارم.
پیش از سخنرانی میرمحمدی، نماینده وزیر آموزش پرورش، دکتر رزاقی با قرائت پیام سید محمد بطحائی شروع این سال را گرامی داشت. از دیگر سخنرانان این مراسم حسین فلاح فرماندار میبد و همچنین دکتر کمال دهقانی نماینده شهر‌های تفت و میبد بودند.
از حاشیه‌های جالب توجه این مراسم، تشکر و تقدیر ویژه استاندار یزد از حانیه سادات دهقانی، قرآن آموز موسسه ثقلین میبد بود که مجریگری این مراسم را بر عهده داشت.
در انتها نیز از تلاش‌های خیر محترم و دیگر دست اندارکاران این مجموعه با اهدای لوح تقدیر قدر دانی شد.
ارسال نظرات